کد خبر: ۹۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
ارومیه - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: امسال ۸۵ مدرسه با ۱۲۰ کلاس درس کانکسی در استان حذف می شود.

 

قهرمان رحمانی در گفتگو با آرانيوز با بیان اینکه ۲۷۶ مدرسه با ۳۴۷ کلاس درس کانکسی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، اظهار کرد: عملیات اجرایی برای حذف این کانکس‌ها و تبدیل آنان به کلاس‌های استاندارد آغاز شده است.

رحمانی با بیان اینکه در قالب طرح «شهید رضا پناهی» جمع آوری مدارس کانکسی در کشور شروع شده است، افزود: در استان آذربایجان غربی نیز حذف کلاس‌های درس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش آموز در اولویت قرار دارد.

مدرسه با ۳۴۷ کلاس درس کانکسی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، در مرحله اول حذف ۸۵ مدرسه با ۱۲۰ کلاس درس کانکسی با تأمین اعتبارات مالی مورد نیاز در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دارد وی خاطرنشان کرد: در این راستا در مرحله اول ۸۵ مدرسه با ۱۲۰ کلاس درس کانکسی با تأمین اعتبارات مالی مورد نیاز در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دارد که در مرحله احداث هستند و در صورت بهره برداری تحویل آموزش و پرورش استان می‌شوند.

رحمانی اعتبار مورد نیاز حذف کلاس‌های درس کانکسی در استان را ۱۲۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: از این میزان تا کنون ۳۰ میلیارد تومان برای حذف مدارس استان تخصیص یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی همچنین با اعلام اینکه سیستم گرمایشی تمامی مدارس استان استاندارد است، گفت: تمامی مدارس مناطقی که به شبکه گاز سراسری متصل هستند، از سیستم گرمایشی موتورخانه‌ای استاندارد بهره می‌برند.

رحمانی اضافه کرد: در مناطقی که به شبکه گاز سراسری متصل نیستند نیز به سیستم گرمایشی استاندارد متصل شدند؛ به عبارتی دیگر در هیچ یک از مدارس استان از سیستم گرمایشی غیر استاندارد چکه‌ای استفاده‌ای نمی‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی میزان اعتبارات این اداره کل را ۷۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون از این اعتبارات ۵۴۰ میلیارد تومان به صورت ۱۰۰ درصد جذب شده است.

حذف ۱۲۰کلاس درس کانکسی در آذربایجان غربی

۵۴۵ کلاس درس در طول دوره یکسال فعالیت دولت سیزدهم در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در خصوص فعالیت‌های دولت سیزدهم در حوزه ساخت، نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: در یک سال فعالیت دولت در استان ۹۸ مدرسه با ۵۴۵ کلاس درس به بهره برداری رسیده که از این همزمان با هفته دولت و سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در استان ۴۴ باب مدرسه در سطح استان به بهره برداری رسیده و تحویل آموزش و پرورش استان شد.

قهرمان رحمانی با بیان اینکه از این تعداد ۲۲ مدرسه در هفته دولت امسال شامل ۱۴۴ کلاس درس با زیربنای ۲۶ هزار و ۲۱۵ مترمربع افتتاح و تحویل آموزش و پرورش استان شد، افزود: همچنین در سال تحصیلی جاری نیز ۲۲ باب مدرسه با ۱۲۹ کلاس درس در ۱۸ هزار و ۷۰۵ مترمربع زیربنا به بهره برداری رسید.

وی مجموع طرح‌های افتتاحی در یک سال فعالیت دولت سیزدهم در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان را ۴۴ باب مدرسه با ۲۷۳ کلاس درس در ۴۴ هزار و ۹۲۰ مترمربع زیربنا اعلام کرد و گفت: برای بهره برداری از اجرای این طرح‌ها در مجموع بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

حذف ۱۲۰کلاس درس کانکسی در آذربایجان غربی

اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌های آذربایجان غربی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی از اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌های استان در طول فعالیت دولت سیزدهم در استان خبر داد و عنوان کرد: این اعتبار در سال جاری برای تجهیز هنرستان‌های مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرورش استان هزینه می‌شود.

اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌های استان در طول فعالیت دولت سیزدهم در آذربایجان غربی رحمانی با بیان اینکه تجهیزات خریداری شده جدید شامل ابزار مورد نیاز رشته‌های زمینه صنعت، خدمات و هنر بوده که در چند مرحله به مناطق ارسال می‌شود، افزود: تجهیزات رشته برق و الکترونیک و الکتروتکنیک، ساختمان، تأسیسات مکانیکی، مکانیک خودرو، گرافیک و فتو گرافیک، معماری داخلی، صنایع غذایی، صنایع فلزی در مرحله اول به مدارس ارسال شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی آذربایجان غربی با بیان اینکه خرید این میزان تجهیزات در ۱۰ سال اخیر بی سابقه بوده، ادامه داد: توسعه شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، تشویق هنرجویان به این رشته‌ها و توسعه رشته‌های مهارتی هدف عمده از تجهیز این هنرستان هاست.

آذربایجان غربی دارای ۱۵۶ هنرستان کار دانش است که ۹۰ مورد مستقل و بقیه ضمیمه هستند، ۹۵ هنرستان دولتی و غیر دولتی فنی و حرفه‌ای نیز در استان فعال است که ۴۵ هنرستان مستقل و بقیه ضمیمه هستند.

حذف ۱۲۰کلاس درس کانکسی در آذربایجان غربی

بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال در سفر رئیس جمهور برای نوسازی مدارس آذربایجان غربی تصویب شد

رحمانی در خصوص مصوبات سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی در حوزه نوسازی مدارس استان گفت: ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل منابع سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدرسه سازی در این استان تصویب شده است.

وی افزود: این اعتبار برای توسعه امر مدرسه سازی و تخریب، بازسازی و نوسازی مدارس آذربایجان غربی تصویب شده که در صورت تخصیص موجب افزایش سرانه فضای آموزشی این استان و رسیدن به میانگین کشوری این شاخص خواهد شد.

رحمانی اظهارکرد: با تخصیص اعتبارات مربوط به منابع سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی سهم دولت در پروژه‌های مدرسه سازی این استان تأمین و طرح‌های آموزشی نیمه تمام این استان تکمیل خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی از برگزاری ۲۴ امین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان آذرماه سال جاری در ارومیه خبر داد و گفت: این جشنواره ۱۲ آذرماه در ارومیه برگزار می‌شود.

رحمانی میزان کمک‌های خیرین مدرسه ساز استان در جشنواره سال گذشته را ۱۶۶ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را در آذربایجان غربی آغاز کرده و مدارس خیّرساز استان با همت ۳۴۸ نفر، ۴۲ مؤسسه و سه هزار و ۶۰۰ همیار مدرسه ساز ساخته شده است.

حذف ۱۲۰کلاس درس کانکسی در آذربایجان غربی

۸۴ باب مدرسه در زمین لرزه خوی آسیب دید / تسریع در روند بازسازی مدارس آسیب دیده

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی گفت: در حوزه کانونی زلزله ۲۳۰ مدرسه واقع شده که از این تعداد ۸۴ مدرسه توسط گروه‌های ارزیابی خسارت دیده شناخته شدند.

با وجود اینکه شدت زمین لرزه در خوی خوشبختانه چندان زیاد نبود؛ تعداد زیادی از مدارس این شهرستان با تخریب جزئی و کلی مواجه شد.

بر اساس قوانین وزارت آموزش و پرورش تعمیرات جزئی و بهسازی سازه‌های این وزارت‌خانه به عهده ادارت کل و تعمیرات اساسی و بازسازی سازه‌ها به عهده سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است.

در حوزه کانونی زلزله ۲۳۰ مدرسه واقع شده است که از این تعداد، ۸۴ مدرسه توسط گروه‌های ارزیابی سریع، خسارت دیده شناخته و تعیین شدند، با ارزیابی دقیق‌تر مشخص شد در ۳۳ مدرسه بدون آسیب جدی و مابقی مدرسه سطح خسارات جدی تر است رحمانی گفت: در حوزه کانونی زلزله ۲۳۰ مدرسه واقع شده است که از این تعداد، ۸۴ مدرسه توسط گروه‌های ارزیابی سریع، خسارت دیده شناخته و تعیین شدند، با ارزیابی دقیق‌تر مشخص شد در ۳۳ مدرسه بدون آسیب جدی و مابقی مدرسه سطح خسارات جدی تر است.

وی با بیان اینکه از ۴۹ مدرسه ۷ مدرسه به عنوان تخریب و بازسازی باید به صورت کامل تخریب می‌شدند، افزود: امکان ورود دانش آموز به این مدارس به هیچ عنوان وجود نداشت. ۴۲ مدرسه نیز نیاز به تعمیرات اساسی نیاز دارد که با توجه به ظرفیت خیرین و پیمانکاران این سازمان نوسازی و بهسازی انجام می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه بر اساس برآورد هزینه، حدود ۹۳ میلیارد تومان هزینه این تعمیرات و بازسازی‌ها می‌شود، گفت: با توجه به اینکه تخصیص اعتبار از سوی دولت نیازمند زمان است؛ در قدم اول توجه سازمان نوسازی به کمک‌های خیرین خواهد بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی، افزود: تلاش می‌کنیم مشکلات ۴۲ مدرسه را تا پایان آبان ماه برطرف کنیم و دانش آموزان بتوانند از ابتدای آذر ماه از این مدارس استفاده کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار