کد خبر: ۹۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از شیوع بسیار بالای آنفلوانزا در استان خبر داد و گفت: مراجعه روزانه ۷۰۰ الی ۸۰۰ بیمار به بیمارستان بوعلی اردبیل در طی یک هفته اخیر یک هشدار جدی و خطرناکی است.
شیوع بسیار بالای آنفلوانزا در اردبیل؛ مراجعه روزانه ۸۰۰ بیمار به بیمارستان بوعلی

به گزارش آرانيوز ازاردبیل، علی محمدیان‌اردی ظهر امروز در جلسه اورژانسی بررسی آخرین وضعیت آنفلوانزا در استان اظهارداشت: علیرغم کاهش تعداد مراجعان به کرونا در استان، هم‌اکنون شاهد افزایش مراجعین با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی استان هستیم بطوریکه از 167 نمونه بررسی شده از 27 مهر تا یکم آبان ماه سالجاری، 4 درصد کووید مثبت، 30 درصد آنفلوانزا مثبت و 66 درصد منفی بودند و درصد بالای آنفلوانزا نسبت به کرونا، نشان از ضرورت توجه به بیماری آنفلوانزا در حال حاضر است.

وی با اشاره به درگیری بالای کودکان به آنفلوانزا بیان کرد: مراجعه روزانه 700 الی 800 بیمار به بیمارستان بوعلی اردبیل در طی یک هفته اخیر یک هشدار جدی و خطرناکی است که در صورت ساده انگاری ممکن است شاهد وضعیت بحرانی در استان باشیم.

محمدیان‌اردی بر ضرورت توجه به موضوع پیشگیری تاکید و تصریح کرد: استفاده از ماسک، شستن دست ها و رعایت تهویه در اماکن پرتجمع باید بطور جدی مورد توجه قرار گیرد و در کنار این موارد، ضرورت آموزش عمومی و واکسیناسیون افراد پرخطر باید در اولویت باشد.

وی از آمادگی کامل مراکز بهداشتی و درمانی استان خبر داده و اظهار داشت: از هم استانی های عزیز درخواست می کنیم بر اصل پیشگیری توجه داشته و در رعایت دستورالعملهای بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

 

نظرشما
پربازدیدها