کد خبر: ۹۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
آمار ناامیدکننده تقاضا در چین، قیمت نفت را در بازارهای جهانی بیش از یک دلار کاهش داد.

کاهش قیمت نفت به 92 دلار

به گزارش آرانیوز به نقل از رویترز، پس از اینکه آمارهای چین نشان داد که تقاضا برای بزرگ ترین واردکننده نفت خام جهان همچنان در ماه سپتامبر به دلیل سیاست‌ های سختگیرانه کرونایی و محدود کردن صادرات سوخت، بی رمق مانده است، قیمت نفت در معاملات امروز بیش از یک درصد کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 21 سنت کاهش 92.29 دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با یک دلار و 26 سنت کاهش 83.79 دلار معامله شد.

آمارهای گمرک چین امروز نشان داد، واردات نفت چین که در ماه سپتامبر 9.79 میلیون بشکه در روز بوده، هرچند از ماه آگوست بیشتر است اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد کمتر است.

تحلیلگران بانک ANZ در یادداشتی اعلام کردند: «روند بهبود واردات نفت چین در ماه سپتامبر متوقف شد.»

این تحلیلگران افزودند، پالایشگاه ‌های مستقل نتوانستند از افزایش سهمیه‌های خود استفاده کنند، زیرا قرنطینه‌ های مداوم مرتبط با کووید، فشار کاهشی بر تقاضا وارد می کرد.

«این وضعیت با کاهش حاشیه سود پالایشگاه ها و با محدودیت های صادراتی تشدید شد.»

عربستان سعودی و روسیه در ماه سپتامبر شانه به شانه دو تامین کننده بزرگ چین بودند.

تحلیلگران ING  در یادداشتی نوشتند، عدم اطمینان در مورد سیاست های کرونایی چین و بحران مالکیت املاک در این کشور، اثربخشی اقدامات حامی رشد را تضعیف می کند.

با وجود اینکه جو بایدن اعلام کرد که قصد دارد تا 15 میلیون از ذخایر راهبردی این کشور را بفروشد، قیمت نفت برنت هفته گذشته افزایش یافت. این فروش بخشی از 180 میلیون بشکه نفتی که قرار بود از محل این ذخایر در ماه می برداشته شود، بود.

پایان پیام/

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار