کد خبر: ۹۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
فرماندار ویژه ورامین گفت: میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و تنوع آن در ورامین فرصت بی‌نظیری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

فرماندار ورامین: میراث فرهنگی شهرستان، فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه گذاری است
به گزارش آرانيوز از ورامین، مجید درویشی فرماندار ویژه شهرستان ورامین صبح امروز در جلسه انجمن میراث فرهنگی و گردشگری و کارگروه آبگینه شهرستان ورامین، اظهار کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تنوع آن در ورامین فرصت بی‌نظیری برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

وی گفت: شهرستان ورامین در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دارای ظرفیت‌های فراوانی است که در رشد اقتصادی می‌تواند موثر واقع شود.

فرماندار ویژه ورامین افزود: در حوزه اماکن تاریخی یک مجموعه کامل از معماری دوره ایلخانی در شهرستان ورامین وجود دارد که در نوع خود منحصر به فرد می‌باشد.

درویشی با اشاره به صنعت شیشه و آبگینه بیان کرد: صنعت شیشه و آبگینه جز صنایع با اشتغال بالا و دارای ظرفیت‌های گوناگون اقتصادی می‌باشد که با بهره‌مندی از دانش روز و دانش بنیان کردن آن می‌توان تحول و قدم بزرگی در پیشرفت و اشتغال‌زایی آن برداشت.

معاون استاندار تهران گفت: باید نسل جوان به خصوص دانش آموزان دشت ورامین با هویت فرهنگی و ظرفیت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بومی شهرستان ورامین آشنا شوند و این کار با همکاری ادارات آموزش و پرورش، شهرداری و دفتر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین در آینده نزدیک انجام می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاریخ ۷۵۰۰ ساله شهرستان ورامین نشان از قدمت و ظرفیت بالای این منطقه دارد که وظیفه همه دستگاه‌ها در شناساندن و حمایت و اشتغال‌زایی در این حوزه برای رشد اقتصادی این صنعت بسیار سنگین می‌باشد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار