کد خبر: ۹۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
فرمانده مرزبانی فراجا از ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مرزبانان در استان‌های مختلف خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی اعتبارات این واحدهای مسکونی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح تأمین می‌شود.
۵۰۰ واحد مسکونی برای مرزبانان کشور ساخته می‌شود

به گزارش آرانيوز از بندر کنگان، احمد علی گودرزی شامگاه سه‌شنبه در آیین افتتاح ستاد پایگاه دریابانی کنگان با اشاره به اینکه این پایگاه با زیربنا یک‌هزار و 450 متر مربع در مرز دریایی خلیج‌فارس بندر کنگان در استان بوشهر ساخته شده است اظهار داشت: این ساختمان با کمک‌های تسهیلات اعتباری و امکانات مختلف با شش میلیارد تومان تکمیل و تجهیز شده است.

فرمانده مرزبانی فراجا امنیت خلیج‌فارس را مطلوب و پایدار دانست و تصریح کرد: امنیت تمام مرزهای جمهوری اسلامی با مشارکت مرزداران و مرزبانان پایدار و مطلوب است.

وی از تجهیز مرزها به امکانات پیشرفته رصد و پایش خبر داد و بیان کرد: مرزهای کشور به امکانات هوشمندی و دوربین‌های الکترونیکی مجهز و این درحالی است که مرزها به سامانه‌های پیشرفته الکترونیکی، اپتیکی، پهپادی، هلی شات برای پایش تصویری مجهز شده است.

گودرزی با بیان اینکه انواع سامانه‌های حس‌گر پیشرفته مرز‌های کشور را به صورت لحظه‌ای و تصویری پایش می‌کنند افزود: بیش از 3.5 میلیون نفر مرزدار و مرزبان در کشور فعالیت می‌کنند و مرزها از امنیت مطلوب و پایدار و توسعه یافته برخوردار هستند.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از ساخت 500 واحد مسکونی ویژه مرزبانان در استان‌های مختلف خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی اعتبارات این واحدهای مسکونی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح تأمین می‌شود.

وی دیپلماسی فعال هنگ‌ها، پاسگاه‌ها و فرماندهی‌های مرزبانی با کشورهای همسایه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پس از کشورهای روسیه و چین بیشتر کشور دارای همسایه مرزی در جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه 15 کشور با ایران همسایه هستند، خاطر نشان کرد: دیپلماسی فعال با کشورهای همسایه برای توسعه امنیت پایدار در مرز‌ها با تشکیل گشت‌های مشترک و ایجاد نمایندگی در دو سوی مرز تقویت شده است.

 

نظرشما
پربازدیدها