کد خبر: ۹۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، بزرگترین دستاورد مسابقات استعدادهای برتر را ترویج پویایی و نشاط میان نوجوانان و جوانان عنوان کرد.
ورودی: بزرگترین دستاورد المپیاد استعدادهای برتر، ترویج پویایی و نشاط است

به گزارش آرانیوز، و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، اکبر ورودی شناسایی استعدادهای ورزشی و حمایت از آنها به ویژه نوجوانان و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و ترویج نشاط و پویایی در جامعه را از دستاوردهای برگزاری المپیاد استعدادیابی ورزشی برشمرد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه این رویداد در 26 رشته المپیکی و با حضور 16 هزار مربی، ورزشکار و داور در دو بخش دختران و پسران در حال برگزاری است، گفت: این مسابقات در رشته‌های تیراندازی، تیراندازی با کمان، شیرجه، واترپلو، اسکیت، وزنه‌برداری، گلف، کشتی آزاد و فرنگی و قایقرانی به میزبانی استان تهران، رشته‌های سه‌گانه و دوچرخه‌سواری در استان آذربایجان شرقی، رشته‌های بسکتبال، بوکس، هندبال، تنیس روی میز و جودوی بانوان در استان اصفهان، رشته سنگنوردی در استان زنجان، رشته‌های ژیمناستیک، والیبال و بدمینتون در استان مازندران، رشته‌های شمشیربازی و هاکی در استان یزد و در استان همدان رشته ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای برگزار می‌شود.

ورودی افزود: به منظور پیگیری دستورالعمل اجرایی ابلاغی المپیاد استعدادهای برتر و نحوه اجرا و اعزام ورزشکاران و برگزاری جلسات متعدد بیش از 300 ورزشکار استان اردبیل در 21 رشته ورزشی در این المپیاد حضور دارند که تاکنون موفق به کسب سه مدال طلا، پنج نقره و پنج برنز شده است.

وی عنوان کرد: تیم‌های ورزشی به دلیل عدم شرکت در تمرین‌های ورزشی در بحران کرونا، ضعیف شده‌اند که این استعدادیابی یکی از عوامل اصلی پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی است و یافتن نبوغ ورزشی موجب جذب، پرورش و نگهداشت ذخایر انسانی برای مدال‌آوری در رویدادهای بین‌المللی می‌شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در پایان تأکید کرد: ورزش یک ضرورت زندگی است و یک جامعه باید به آن به‌عنوان یک اصل عملاً معتقد باشد و امیدوارم با بهره‌مندی از امکانات و ظرفیت‌های ورزشی موجود بتوانیم جایگاه والای ورزش و ورزشکاران را بیش از پیش اعتلا بخشیم.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: ورزش
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار