کد خبر: ۹۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت:
اردبیل-مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآنی و عترت کشور گفت: توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار در مؤسسات قرآنی با حمایت مسئولین ارشد استانی در دستور کار است.

توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار در مؤسسات قرآنی در دستور کار است

محمد انجم شعاع در گفت‌وگو با آرانيوز  اظهار کرد: در هفتمین سفر استانی به مراکز استان‌های کشور، استان اردبیل مقصد هدف ما برای بازدید و مشاهده عینی فعالیت‌های اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت این استان است که طی جلساتی که با اعضای اتحادیه، استاندار، شهردار، مدیر کل تبلیغات اسلامی و مدیران مؤسسات قرآنی استان اردبیل برگزار شد، مباحث مورد نظر در خصوص پیشرفت فعالیت‌های قرآنی مطرح شد.

وی از فعالیت بیش از ۳ هزار مؤسسه قرآنی در کشور خبر داد و گفت: در استان اردبیل ۶۳ مؤسسه و ۱۰۰ خانه قرآنی فعالیت دارند که از این تعداد ۹۰ درصد مؤسسات به لحاظ عدم برخورداری از امکانات مناسب در منازل و یا اماکن موقوفه فعالیت می‌کنند که نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتر هستند.

انجم شعاع بر ضرورت ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت‌های مؤسسات قرآنی تاکید کرد گفت: توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار در مؤسسات قرآنی با حمایت مسئولین ارشد استانی در دستور کار است و برای تحقق این امر استفاده از منابع و واگذاری استخراج معادن به مؤسسات فعال قرآنی در راستای توسعه کسب و کار و رونق اقتصادی در استان‌ها مد نظر است.

طرح اتقان با هدف ارتقای فعالیت‌های قرآنی در مدارس اجرا می‌شود

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآنی و عترت کشور ارتقای سطح آگاهی معلمان مدارس در حوزه تعالیم قرآنی را ضرورت مهم تربیتی در مدارس برشمرد و افزود: دانش آموزان در مدارس تحت تعلیم دبیران، علاوه بر علوم تئوری به فراگیری اخلاق و فرهنگ دینی می‌پردازند که ضروری است معلمان همواره در ارتقای آگاهی و به روز رسانی اطلاعات خود در زمینه تعلیم دینی و قرآنی تلاش کنند.

انجم شعاع عنوان کرد: اتحادیه‌های قرآنی بیش از ۲۷ هزار معلم بالفعل دارند و در راستای طرح اتقان برای آموزش معلمان دوره ابتدایی در کشور، استان‌های بوشهر، ایلام، خراسان شمالی، قم و شهرستان‌های استان تهران به عنوان پایلوت انتخاب شدند تا در این حوزه رشد و ارتقا را شاهد باشیم.

وی گفت: متأسفانه در آموزش و پرورش دانش‌آموزان آن‌گونه که باید قرآن را نمی‌توانند یاد بگیرند و دلیلش هم فقدان مربیان تخصصی قرآن در مدارس است.

انجم شعاع ادامه داد: در طرح ملی حفظ مؤسسات قرآنی با همکاری ادارات و نهادها و نیروهای مسلح به دنبال تربیت قرآنی نوجوانان و جوانان هستیم و اقبال عمومی نیز بر این طرح وجود دارد.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اتحادیه مؤسسات قرآنی ایجاد اشتغال برای مردم و درآمد پایدار برای مؤسسات قرآنی است که در این راستا برخی اقدامات در استان‌های هرمزگان، آذربایجان شرقی و برخی استان‌های دیگر صورت گرفته و بقیه مناطق کشور نیز در حال رایزنی است.

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور با اشاره به اینکه یکی از مسائل مؤسسات ما موقوفات قرآنی است، خاطرنشان کرد: در تمام کشورهای اسلامی بیشترین موقوفات در مورد قرآن و زکات است اما در ایران کمترین موارد وقف در این زمینه وجود دارد.

انجم شعاع عنوان کرد: تلاش ما این است که مؤسسات قرآنی به عنوان پرچمدار مباحث قرآنی در کشور باشند و لازمه این امر همراهی و همکاری مدیران فرهنگی استان‌ها است.

نظرشما
پربازدیدها