کد خبر: ۹۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
رئیس اداره بازرگانی خارجی استان همدان از افزایش ۴۷ درصدی ارزش صادرات این استان در مقایسه با سال گذشته خبر داد.
 
ارزش صادرات استان همدان ۴۷ درصد افزایش یافت

محمد رضا شاخصی در گفت و گوی آرانیوز ، اظهار داشت: در پنج ماهه سال 1401  صادرات استان از گمرک همدان از نظر ارزشی به 39 میلیون 850 هزار  دلار و به لحاظ وزنی به 42  هزار و 926 تن رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 47 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه میلگرد آجدار با صادرات چهار میلیون 111 هزار دلاری مهمترین کالای صادراتی بخش صنعت است، عنوان کرد: این میزان میلگرد، معادل 10 درصد از صادرات استان است. 

شاخصی با بیان اینکه الکترو موتور با  دو میلیون و 374 هزار دلار، واتر پمپ کولر آبی با یک میلیون و 219 هزار دلار از دیگر اقلام عمده این بخش می باشند، تاکید کرد: صادرات صنعتی در استان شامل 48 کالا است که به کشورهای استرالیا،  فرانسه، نروژ، سوییس، روسیه، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان، ترکمنستان، ازبکستان، امارات، ترکیه، پاکستان، افغانستان و عراق صادر می شود.

رئیس اداره بازرگانی خارجی همچنین به میزان صادرات معدن در پنج ماهه امسال اشاره کرد و گفت: صادرات در بخش معدن به میزان 11 میلیون و  759 دلار بوده است که سهمی برابر 30 درصد از صادرات استان همدان می باشد.

 

وی با بیان اینکه فرو سیلیس تنها کالای صادراتی بخش معدن است، عنوان کرد: این کالا به کشورهای روسیه، لهستان، ایتالیا، بلژیک، هلند، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، بلغارستان، گرجستان قزاقستان و ترکیه صادر می شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار