کد خبر: ۹۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن گفت: پیش‌نویس قرارداد اجرای مصوبه سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر منظریه شهرکرد باید حداکثر تا یک هفته دیگر تنظیم و اجرای آن از هفته ابتدایی مهرماه سال‌جاری آغاز شود.

یش‌نویس قرارداد تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر منظریه شهرکرد تا هفته دیگر آماده شود

به گزارش آرانیوز، احمد راستینه شامگاه یکشنبه در یکصد و بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد در نشست مشترک شورای اسلامی و مجموعه مدیریت شهری در شهرداری شهرکرد با مدیران کل راه و شهرسازی و منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان گفت: جذب و هزینه اعتبار بودجه تا پایان سال ۱۴۰۲ فرصت دارد، گفت: به‌همین منظور باید برابر مبلغ این اعتبار، طرح و پروژه در حوزه‌های زیرساخت، معابر، آسفالت، فضای سبز، پارک و خدمات عمومی بین شهرداری شهرکرد و اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تعریف و اجرایی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن اظهار کرد: پیش‌نویس قرارداد اجرای مصوبه سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر منظریه شهرکرد باید حداکثر تا یک هفته دیگر تنظیم و اجرای آن از هفته ابتدایی مهرماه سال‌جاری آغاز شود.

وی یادآور شد: استمرار اختصاص سهمیه قیر رایگان، توسعه پارک بانوان و تحویل ماشین‌آلات تخصصی مانند نردبان هیدرولیکی آتش‌نشانی شهرکرد در کاهش مشکلات و افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان مرکز چهارمحال و بختیاری نقش دارد.

راستینه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شورای اسلامی شهرکرد اقدام لازم برای تعیین تکلیف شهردار مرکز چهارمحال و بختیاری به‌عنوان خواسته اصلی مردم را تسریع کند.

وی لحاظ انتظارات جدید در طرح جامع شهرکرد را ضروری دانست و گفت: حداکثر تا یک هفته دیگر کارگروه ویژه‌ای بین شهرداری، شورای اسلامی شهرکرد و اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تشکیل و در راستای تحقق خواسته‌های شهروندان مرکز استان فعال شود.

راه شهرسازی موظف تصویب طرح جامع شهری تا ۳ ماه آینده

راستینه اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری را حداکثر تا سه ماه آینده ملزم به پیگیری و تصویب طرح جامع شهرکرد اعلام و تاکید کرد: در این راستا مطالبات و جمع‌بندی نظرات اعضای کارگروه تخصصی گرفته و به مشاور ابلاغ شود.

وی تلاش برای بازگشایی ادامه کمربند ۱۵ خرداد در جنوب شهرکرد و سامان‌دهی وضعیت ترافیک خیابان‌های شهر را ضروری دانست و افزود: مسئولان برای تحقق این مهم تلاش و به‌منظور جلوگیری از هرگونه زمین‌خواری و سوداگری اقدام کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی به ناپایداری درآمدهای شهرداری‌ها اشاره و تصریح کرد: به‌دنبال راهکارهایی به‌منظور درآمدزایی پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستیم.

احیاء دشت شهرکرد ضروری است

وی تلاش برای به نتیجه رسیدن احیای دشت شهرکرد را ضروری دانست و یادآور شد: با توجه به شرایط نامطلوب این دشت باید نسبت به تسریع در اجرای طرح‌هایی علمی برای هدایت روان‌آب‌ها و تغذیه مصنوعی با همکاری شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب اقدام کرد.

فرصت ۳ ماهه برای انتقال سند زمین توقفگاه اتوبوس‌های شهری

راستینه اظهار داشت: اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تا یک هفته دیگر وضعیت واگذاری زمین توقف‌گاه اتوبوس روبروی آرامستان بهشت رحمت شهرکرد را به اداره‌کل راه و شهرسازی استان اعلام کند و پس از سپری شدن مراحل قانونی تا سه ماه دیگر سند آن به‌نام شهرداری منتقل شود.

وی گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با توجه به حکم قطعی دادگاه باید حداکثر تا سه ماه آینده زمین‌های روبه‌روی حسینیه اعظم شهرکرد را به شهرداری واگذار کند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شهرداری شهرکرد تا یک ماه دیگر کارگروه سامان‌دهی مشاغل شهری را تشکیل دهد.

وی افزود: شهرداری شهرکرد همچنین تا یک هفته آینده طرح پیشنهادی برای اجرای ادامه کمربند ۱۵ خرداد در جنوب شهر را به اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ارائه کند.

راستینه تصریح کرد: مدیران کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری و منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان نسبت به اجرای تمامی مصوبه‌های این نشست اهتمام و توجه جدی داشته باشند.

وی خدمات‌رسانی ویژه و بیشتر به شهرکرد به‌عنوان مرکز چهارمحال و بختیاری را وظیفه تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان دانست و یادآور شد: شهروندان این شهر باید با نشاط، شادابی و رفاه بیشتری زندگی کنند.

راستینه همچنین اظهار داشت: تا ۱۰ شهریورماه جاری هنوز ۳ هزار و ۵۰ میلیارد ریال بودجه ۱۰ دستگاه اجرایی چهارمحال و بختیاری جذب نشده بود که باید تا پایان ماه جاری جذب و از برگشت آن جلوگیری شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار