کد خبر: ۹۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه عنوان کرد؛
شهرکرد - مدیرکل حج و زیارت استان چهار محال و بختیاری گفت: تاکنون ۱۹ هزار و ۶۴۳ نفر از چهارمحال و بختیاری در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام بیش از ۱۹ هزار زائر از چهارمحال‌وبختیاری در سامانه سماح

به گزارش آرانیوز ، مدیرکل حج و زیارت چهار محال و بختیاری گفت: این زائران درقالب ۱۲ هزار و ۸۰۸ گروه از چهارمحال و بختیاری راهی عراق می‌شوند.

محمد آقابزرگی افزود: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تشرف به زیارت اربعین حسینی منوط به ثبت‌نام در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir است که ثبت‌نام در این سامانه تا حداقل سه روز قبل از روز اربعین ادامه دارد.

به گفته وی، افراد پس از ثبت‌نام می‌توانند از بخش ویرایش وارد قسمت بیمه این سامانه شوند و با پرداخت ۱۸۰ هزار ریال خود را بیمه کنند که این بیمه ۴۸ ساعت قبل و بعد از عزیمت به عراق و بازگشت به کشور، اعتبار دارد.

مدیرکل حج و زیارت استان افزود: در سامانه سماح امکان بیمه شدن زائران نیز تعبیه شده است.

آقا بزرگی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سازمان حج و زیارت با مجموعه راهداری، گفت: بر این اساس، جهت جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت بلیت، سامانه سماح تأییدیه‌ای به زائران جهت خرید بلیت‌های سفر اربعین ارائه می‌دهد؛ در خصوص اعزام‌های گروهی نیز، سرگروه باید نامه تأییدیه برای خرید بلیت را از دفاتر مجاز حج و زیارت دریافت کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار