کد خبر: ۹۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
ملی پوش شمشیربازی بانوان گفت: حضور پر تعداد شمشیربازان در مسابقات انتخابی تیم زیر ۲۳ سال شرایط را برای شناسایی استعداد‌های بیشتر فراهم کرد.
فراهم شدن زمینه استعدادیابی در مسابقات انتخابی تیم ملی شمشیربازیبه گزارش آرانیوز، آنوشا شهابی ملی پوش شمشیربازی بانوان در حاشیه مسابقات انتخابی تیم ملی شمشیربازی زیر ۲۳ سال بانوان افزود: 
این دوره از مسابقات انتخابی در سطح بالایی برگزار شد و سطح اکثر بچه‌ها به لحاظ فنی به هم بسیار نزدیک است؛ در این دوره بازیکنان بسیار خوبی در مسابقات شرکت کردند؛ با اینکه دوران کرونا را پشت سر می‌گذاشتیم، اما شاهد حضور تعداد بسیار بالایی از شمشیربازان در اسلحه‌های مختلف بودیم.
 
وی گفت: نتایج کسب شده در این دوره از مسابقات نشان داد که سطح‌ها بسیار به هم نزدیک هستند و همچنان رقابت میان شمشیربازان وجود دارد؛ حضور تعداد بالای شمشیربازان نقطه قوتی برای آینده این رشته ورزشی است؛ بعد از همه گیری بیماری کرونا فعالیت شمشیربازی تعطیل شد، اما این مسابقات نشان داد که همچنان شمشیربازان انگیزه خود را برای رقابت حفظ کرده اند.
 
شهابی افزود: با حضور این تعداد از نفرات شاهد شناسایی استعداد‌های بیشتر در این رشته خواهیم بود؛ این اتفاق بسیار خوبی است و می‌تواند شرایط را برای رشد و پیشرفت این رشته بیشتر از قبل فراهم کند. 
 
وی درباره همراهی ملی پوشان با دیگر شمشیربازان در حین مسابقات گفت: در طول برگزاری مسابقه بازیکنان زمان استراحت دارندکه در این زمان مربیان و یا ملی پوشان و بازیکنان با تجربه استفاده کرده و سعی می‌کنند به هم تیمی هایشان کمک کنند تا آن‌ها بتوانند بازی بهتری در مقابل حریف نشان دهند.
 
در پایان این دوره از مسابقات انتخابی تیم ملی شمشیربازی زیر ۲۳ سال بانوان؛ زهرا عابدینی در اسلحه سابر؛ کیمیا معتمدی در اسلحه فلوره و عطیه دست خوش در اسلحه اپه به عنوان قهرمانی در این دوره از مسابقات دست یافتند؛ طبق اعلام کمیته فنی مسابقات ۸ نفر برتر از هر اسلحه به اردوی تیم ملی برای اعزام به مسابقات آسیایی کویت دعوت می‌شوند.
 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار