کد خبر: ۹۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
قزوین – فرماندار قزوین توسعه گردشگری در قزوین را نیازمند احیای بناهای تاریخی این شهرستان دانست.

احیای بناهای تاریخی محور توسعه گردشگری در قزوین است

به گزارش آرانیوز ، عباس کاظمی صبح شنبه در بازدید از پروژه‌های تاریخی استان قزوین ضمن تاکید بر حفظ بافت تاریخی، اظهار کرد: بناهای تاریخی نشانه اصالت، فرهنگ و تمدن هر شهر هستند، باید همه ما در حفظ و نگهداری آن‌ها تلاش کنیم، در این میان بازسازی و مرمت آثار تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: احیا و بازسازی مکان‌های تاریخی محور توسعه گردشگری در شهرستان قزوین است، از طرفی یکی از مسائلی که شهرستان قزوین در حوزه گردشگری با آن روبه‌رو است کمبود هتل است، بنابراین ساخت هتل سنتی و احیای بناهای تاریخی در قالب زیست بوم‌ها می‌تواند باعث جذب گردشگر شود.

فرماندار قزوین بیان کرد: مرمت هریک از این مکان‌های تاریخی زمینه آشنایی گردشگران داخلی و خارجی را با فرهنگی کهن قزوین فراهم می‌کند، گرمابه حاج بیگلر نیز یکی از ظرفیت‌های خوب شهرستان قزوین است که در رشد و توسعه گردشگری قزوین نقش مؤثری دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه از سال ۹۵ تاکنون مرمت این فضا در حال اجرا است باید با اعطای تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران و حمایت از این طرح زمینه را برای تکمیل و بهره برداری از این هتل در زمان مناسب فراهم کرد.

بنای تاریخی حاج بیگلر در خیابان تهران قدیم با احیا و مرمت به عنوان هتل ۲ ستاره دارای ۲۰ اتاق و ۴۰ تخت خواهد بود، تغییر کاربری این بنا از سال ۹۵ آغاز شده و هم اکنون پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، این بنا در مساحت ۱۵۰۰ متر مربع با زیربنای ۷۵۱ متر مربع احیا می‌شود و با راه اندازی این هتل برای ۱۰ نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار