کد خبر: ۹۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
مدیر کل منابع طبیعی خوزستان خبر داد؛
اهواز - مدیرکل منابع طبیعی خوزستان گفت: در کانون‌های گردوغبار استان ۲۴ هزار و۸۰۰ اصل نهال کاری کاشته شده است.

کاشت ۲۴ هزار نهال در کانون‌های گردوغبار خوزستان

به گزارش آرانیوز سید محمد تقی سجادی در جمع خبرنگاران در نمایشگاه هیئت دولت اظهار کرد: منابع طبیعی حوزه عمل بسیار گسترده‌ای دارد و به نوعی یک وظیفه حفاظتی را برعهده دارد.

وی به وظایف منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: منابع طبیعی بر چهار رکن حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری تکیه دارد و هرکدام از این عناوین برای تحقق اهداف‌شان به یک سری پروژه‌ها نیازمند هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان گفت: چهار محور اصلی فعالیت ما در حوزه منابع طبیعی به‌عنوان شعار کلی مطرح است و برای اجرای آن در واقع باید یک سری از چارچوب‌ها به‌صورت پروژه محور فعال باشد. اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای حفظ منابع طبیعی و تثبیت مالکیت، لازم است یک سری از زیرساخت‌ها را فراهم کند.

سجادی افزود: استان خوزستان ۶ میلیون و ۴۰۰ صد هزار هکتار مساحت دارد که پنج میلیون هکتار از آن را اراضی ملی شامل می‌شود و در واقع این پنج میلیون هکتار شامل جنگل‌ها، مراتع و بیابان‌ها می‌شود.

وی به آفت‌ها و بیماری‌های حوزه منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: ۱۹ هزار هکتار از ۵۳۷ هزار هکتار از اراضی استان پایش شد که از این ۱۹ هزار هکتار، ۹ هزار هکتار آن آماده مبارزه با آفت‌ها بود که با اتفاقات اخیر پدیده مانسون و سیل از این مبارزه جلوگیری به عمل آمد.

سجادی افزود: یکی از برکات پدیده مانسون و سیل این بود که آفت‌ها را کنترل کند و باعث شود بسیاری از جنگل‌ها در کشور احیا شود.

وی گفت: در کانون‌های گردوغبار استان خوزستان ۲۴ هزار و ۸۰۰ اصل نهال کاری در سنوات گذشته اتفاق کاشته شد که مراقبت، نگهداری و آبیاری از این عرصه‌ها از اقداماتی بود که در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار