کد خبر: ۹۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
برای نخستین بار
اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: برای نخستین بار مشاوران املاک در استان اردبیل به سامانه «بارکدخوان» مجهز می‌شوند.

مشاوران املاک اردبیل به سامانه «بارکدخوان» مجهز می‌شوند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در گفت‌و گو با آرانیوز ، اظهار کرد: با مجهز شدن مشاوران املاک به این سامانه جلوی فعالیت غیرمجاز بنگاه‌ها و مشاوران املاک گرفته شده و به صورت قانونی با متخلفان برخورد خواهد شد.

رامین صادقی تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد افزایش فعالیت مراکز مشاوره املاک و مسکن در سطح استان بودیم که برای ساماندهی آشفته بازار مسکن و زمین، قرار شد تا صنف مشاوران املاک ساماندهی شده و به بارکدخوان آنلاین مجهز شوند.

وی گفت: مشتریان با استفاده از سامانه ایران – اصناف و کد کیو.آر می‌توانند استعلام خود را از صحت یا نادرستی اطلاعات مشاوران املاک دریافت کرده و اقدام به خرید و فروش واحدهای مسکونی در این بنگاه‌ها بکنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: اخطارهای جدی به صاحبان املاک غیرمجاز داده شده تا از فعالیت‌های غیرقانونی پرهیز کنند که قطعاً در صورت تکرار تخلفات با آنها برخورد خواهد شد.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سالانه بیش از صدها پرونده قضائی در قالب املاک و مسکن و همچنین تخلفات رخ داده در پیش فروش واحدهای مسکونی به مراجع قضائی ارائه می‌شود که برای جلوگیری از این امر نظارت و ساماندهی مشاوران املاک بسیار ضروری است.

وی اضافه کرد: مشاوران املاک با داشتن هلوگرام و برچسب‌های قانونی می‌توانند در حیطه اختیارات و وظایف خود برای گروه‌های مختلف جامعه راهنمایی و مشاوره ارائه کنند که در صورت تکرار تخلفات و محرز شدن آن با صاحبان مشاوران املاک برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: عمده علل و عوامل بروز تخلف عدم نظارت بر فرآیند قانونی در این حوزه است که امیدواریم در دوره جدید فعالیت ساماندهی مشاوران املاک بتوان در این زمینه درست و منطقی عمل کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار