کد خبر: ۹۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
با افتتاح پروژه‌های گازرسانی به ۷ شهر و ۱۷۴ روستا در استان کرمان، درصد تحت پوشش کل خانوار استان به ۸۴ درصد رسید.

افتتاح همزمان طرح‌های گازرسانی ۷ شهر و ۱۷۴ روستا در کرمان

به گزارش آرانیوز ؛ آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های گازرسانی استان کرمان به مناسبت هفته دولت، صبح امروز ۶ شهریور ماه با حضور استاندار کرمان و در ارتباط ویدئوکنفرانس با وزیر نفت از شهر درب‌بهشت بخش ساردوئیه برگزار شد.
بر این اساس، پروژه‌های گازرسانی به هفت شهر و ۱۷۴ روستا مجموعاً با ۲۸ هزار خانوار به همراه ۱۹۱ صنعت با اعتبار هزینه شده ‌ای بالغ بر ۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان افتتاح گردید.
هفت شهر شامل درب بهشت، قلعه گنج، مردهک، عباس آباد و رحمت آباد ریگان، دهنو اسلام آباد فهرج و چاه مرید کهنوج و روستاها و صنایع واقع در ۲۰ شهرستان ارزوئیه، بافت، رابر، سیرجان، بردسیر، بم، ریگان، فهرج، نرماشیر، جیرفت، عنبرآباد، رودبار جنوب، کهنوج، فاریاب، قلعه‌گنج، منوجان و کرمان است.
همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به سه شهر و ۲۷۴ روستا مجموعاً با ۳۷ هزار خانوار به همراه ۷۱۳ صنعت با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان آغاز شد.
این پروژه‌ها شامل سه شهر جبالبارز، علی آباد جیرفت و علی آباد صوغان و روستاها و صنایع واقع در هشت شهرستان جیرفت، رودبار جنوب، قلعه‌گنج، نرماشیر، سیرجان، بافت، ارزویه و کرمان است.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این آیین با بیان اینکه ۶۰ درصد پروژه‌های افتتاحی هفته دولت در استان کرمان مربوط به شرکت گاز است، عنوان کرد: کرمان به دلیل معدنی بودن و توسعه فعالیت‌های معدنی، نیاز ضروری به اجرای شبکه‌های گاز دارد.
وی افزود: اجرای خط ۱۱ گاز مصوب سال ۹۵ هیات مدیره، علاوه بر اینکه ظرفیتی برای توسعه فعالیت معادن استان است، اهمیت بحث پدافند غیرعامل نیز دارد.
استاندار کرمان ادامه داد: ۲۰ میلیون مترمکعب فروش گاز به مجموعه صنعتی معدنی گل‌گهر در طرح‌های توسعه است و اگر خط جدید احداث نشود، امکان پروژه‌ها وجود ندارد.
فداکار تصریح کرد: کرمان ظرفیت منحصر به فردی در انرژی خورشیدی دارد و آماده‌ایم با همکاری شرکت‌ها ۳ هزار مگاوات تولید انرژی داشته باشد تا از سوی دیگر گاز صرفه‌جویی شده از این طریق برای خوراک پروژه‌های استان ذخیره شود.
به گفته فلاح مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اقدامات انجام شده، درصد خانوار تحت پوشش شهری بعد از سالها عقب بودن از میانگین کشوری، به عدد ۹۸ درصد دست یافته و در حال حاضر بالاتر از میانگین کشوری ۹۷ درصد می‌باشد.
وی افزود: درصد تحت پوشش کل خانوار استان که در پایان سال ۹۶ زیر ۴۸ درصد بود به عدد ۸۴ درصد رسیده و تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۹۰ درصد و تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۹۵ درصد ارتقا خواهد یافت.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار