کد خبر: ۹۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی خبر داد؛
بیرجند- مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: صادرات محصولات دامی خراسان جنوبی در پنج ماهه نخست سال جاری ۸۹۳ هزار و ۴۱۰ دلار درآمد داشته است.

ارزآوری ۸۹۳ هزار و ۴۱۰ دلاری صادرات محصولات دامی خراسان جنوبی

محمد اصغرزاده در گفت و گو با آرانیوز با اشاره به اینکه این صادرات محصولات دامی خراسان جنوبی در پنج ماهه نخست سال جاری شامل تخم مرغ نطفه دار، تخم مرغ خوراکی، پولت تخم گذار، موی بز، پودر گوشت و پشم گوسفند بوده است، بیان کرد: این اقلام بیشتر به کشورهای چین، افغانستان و عراق صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: صادرات تخم مرغ نطفه‌دار در این بازه زمانی ۳۸۰ هزار عدد بوده که ۱۱۴ هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

وی ادامه داد: صادرات ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی نیز ۹۵ هزار و ۹۰۴ دلار، صادرات ۱۱۷ هزار قطعه پولت تخم گذار نیز ۴۷۲ هزار و ۶۸۰ دلار ارز به همراه داشته است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان این مطلب که بازه زمانی بیان شده صادرات ۷۲ هزار و ۳۳۰ کیلوگرم موی بز داشتیم، گفت: همچنین در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۱ حدود ۲۶ هزار کیلوگرم پودر گوشت صادرشده که ارزش آن برابر با ۹۶ هزار و ۳۰۱ دلار بوده است.

اصغرزاده با بیان اینکه صادرات ۱۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پشم گوسفند هم ۴۲ هزار و ۱۹۵ دلار ارز برای استان داشته است، اظهار کرد: روند صادرات محصولات دامی خراسان جنوبی همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: طبیعی است که صادرات محصولاتی چون تخم مرغ بعد از تأمین نیاز استان صورت می‌گیرد و به عبارت دیگر مازاد بر نیاز صادر می‌شود.

اصغرزاده افزود: در مجموع صادرات محصولات دامی خراسان جنوبی در پنج ماه نخست سال جاری حدود ۸۹۳ هزار و ۴۱۰ دلار ارزآوری داشته است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ایام اربعین و افزایش نذورات مردم هستیم، بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم همانطور که در دهه اول ماه محرم در ذبح دام مسائل بهداشتی را رعایت کردند، در ایام اربعین و دهه آخر ماه صفر نیز مراعات این مسائل را داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی یادآور شد: توصیه اکید ما بر این است که کشتار دام در کشتارگاه‌های سطح شهر صورت گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار