کد خبر: ۹۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
استاندار کردستان ایجاد صنایع تبدیلی برای ارزش افزوده در استان را ضروری دانست و گفت: با تمام وجود از سرمایه‌گذاران استقبال کرده و فرش قرمز پهن می‌کنیم.
استاندار کردستان: برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کردیم

به گزارش آرانیوز از مریوان، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز همزمان با دومین روز از آغاز هفته دولت در سفر به شهرستان مریوان، کارخانه تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن، پلی‌پروپرین و نوار تیپ زریبار را افتتاح کرد.

وی افزود: این کارخانه با سرمایه‌گذاری 8 میلیارد تومانی برای 14 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده و عمده تولیدات خود را به کردستان عراق صادر می‌کند.

استاندار کردستان سپس در مراسم کلنگ‌زنی پل معلم شهر مریوان، با بیان اینکه اعتبار این پروژه تأمین شده است، اظهار داشت: پل معلم به طول 34 متر و عرض 11 متر و با سرمایه‌گذاری 8 میلیارد تومانی در روان‌سازی و کاهش ترافیک شهر مریوان نقش به‌سزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بنایمان این است که هر طرحی که کلنگ‌زنی می‌شود، باید زمان اتمام آن مشخص و اطلاع‌رسانی شود، تصریح کرد: هیچ پروژه‌ای بدون تأمین اعتبار در استان، کلنگ‌زنی نخواهد شد.

زارعی‌کوشا بر اتمام پروژه‌ها در زمان مشخص تأکید کرد و بیان داشت: این پل در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین در مراسم بهره‌برداری از طرح صنعتی پرواربندی در مریوان، ایجاد صنایع تبدیلی برای ارزش افزوده در استان را ضروری دانست و عنوان کرد: استان کردستان به ویژه شهرستان مریوان ظرفیت‌های مختلفی در زمینه تولید محصولات گوناگون داشته که نگاه مجموعه مدیریتی استان به این پتانسیل‌ها، حمایتی خواهد بود.

استاندار کردستان جذب سرمایه‌گذار و حمایت از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی را راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و یادآور شد: با تمام وجود از سرمایه‌گذاران استقبال کرده و فرش قرمز پهن می‌کنیم.

زارعی‌کوشا به لزوم همراهی مدیران کردستان در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران تأکید کرد و ابراز داشت: مدیران استان باید در راستای سیاست‌های دولت در استان عمل کنند.

افتتاح و کلنگ‌زنی 1930 میلیارد ریال پروژه در مریوان

 اسماعیل احمدی، فرماندار مریوان نیز در حاشیه این مراسم از افتتاح و کلنگ‌زنی 83 طرح با اعتبار یکهزار و 930 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد پروژه، 63 طرح با اعتبار 680 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تعداد طرح‌های کلنگ‌زنی در هفته دولت در مریوان را 19 مورد اعلام کرد و افزود: برای این طرح‌ها نیز 253 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

فرماندار مریوان از آغاز عملیات ساخت 126 واحد مسکن ملی شهرک اوراز با یکهزار میلیارد ریال خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین کارخانه تولید لوله آب با 79 میلیارد و 250 میلیون ریال سرمایه‌گذاری در هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

احمدی بیان کرد: افتتاح مدرسه دخترانه مائده با 130 میلیارد ریال هزینه، افتتاح یک کارخانه با 6 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و افتتاح طرح پرواربندی بره یک هزار رأسی با 150 میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی بوده که در هفته دولت در مریوان افتتاح می‌شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار