کد خبر: ۹۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
آبرسانی به ۱۴ روستای زنجان و خدابنده با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال به همت قرارگاه پیشرفت سپاه استان در حال انجام است.
آبرسانی به ۱۴ روستای زنجان و خدابنده، ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش آرانيوز  از زنجان، قرارگاه پیشرفت سپاه انصارالمهدی (عج) از بدو تاسیس اقدامات بسیار مهمی را در راستای مقابله با تنش آبی انجام داده است.

احداث خط انتقال آب شرب، احداث شبکه توزیع آب شرب، احداث و مرمت مخزن آب شرب، بهسازی و لایروبی چشمه و قنات، اجرای ایستگاه پمپاژ آب و احداث ساختمان آب شیرین‌کن فقط بخشی از خدمات بارز این قراگاه در روستاهای محروم در این سال‌ها بوده است.

علاوه بر اقدامات فراوانی که قرارگاه پیشرفت سپاه استان در سطح استان انجام داده، حال قرار است 14 پروژه آبرسانی دیگر در 14 روستای محروم استان ظرف مدت یک ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

سردار ابوالفضل طهماسبی جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به خبرنگار تسنیم گفت: 14 پروژه آبرسانی ظرف مدت یک ماه آینده در 14 روستای محروم شهرستان‌های زنجان و خدابنده تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل این پروژه‌ها ، آب شرب 6 هزار نفر (1800 خانوار) را تکمیل خواهد کرد، گفت: این پروژه با همکاری آبفا، فرمانداری، بخشداری و دهیاری‌ها در دست اجرا است.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه کارنامه قرارگاه پیشرفت استان بسیار درخشان است، گفت: البته به غیر از این موارد، قرارگاه پیشرفت سپاه استان در سه دهستان  (بیش از 89 روستا) استان زنجان در حال انجام فعالیت‌های مختلف عمرانی و آبادانی، فرهنگی، آبرسانی و دیگر حوزه‌ها است.

وی تصریح کرد: گروه‌های جهادی مختلفی زیرمجموعه قرارگاه پیشرفت هستند و بسیجی‌وار در راستای خدمت‌رسانی به مردم به مدت‌های طولانی در روستاهای دور افتاده و محروم استان حاضر می‌شوند و مشغول فعالیت هستند.

طهماسبی گفت: آموزش و توانمندسازی امامان روستا، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تقدیر از شخصیت‌های موفق روستایی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آغاز توزیع کنسانتره در روستاهای هدف بین اعضای شبکه دامداران، اجرای طرح انگل تراپی و تزریق داروهای جلوگیری از سقط دام‌های سبک، کشت الگویی گندم رقم خراسان جهت ترویج کشت با مشارکت مردم و اجرای طرح تولید خوشه‌ای فرش بافی با اتصال نهاد واسط با هدف افزایش درآمد و همینطور حمایت از تولید مولد برخی از برنامه‌های قرارگاه پیشرفت در روستاهای استان است که بازخورد مردمی ثابت می‌کند که اقدامات قرارگاه پیشرفت موثر بوده است.

سرهنگ جلال غورقانلو مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان اظهار داشت: 14 روستای محروم استان که با مشکل آب شرب مواجه بودند احصا شد و نهایتاً طی جلسات مختلفی که با فرمانداران زنجان و خدابنده برگزار و مقرر شد این آبرسانی‌ها انجام شود.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه‌ها را 40 میلیارد ریال دانست و گفت: از شرکت آب و فاضلاب استان و دیگر نهادهای مسئول در راستای همکاری با سپاه استان قدردانی می‌کنم.

 

برچسب ها: بحران آب
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار