کد خبر: ۹۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم:
قم- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم آخرین نرخ ثبت شده برای تورم در این استان را ۳۸.۵ درصد اعلام کرد.

آخرین نرخ تورم قم ۳۸.۵ درصد است

به گزارش آرانیوز ، حسن نادری پیش از ظهر روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم برگزار شد اظهار داشت: تا پایان تیرماه گذشته تورم سالانه کل استان قم ۳۸.۵ درصد و ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری که ۴۰.۵ درصد است، بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با اشاره به این که ۹.۴ درصد نرخ بیکاری فصل بهار امسال در استان قم بوده است گفت: در همین مدت میانگین کشوری ۹.۲ درصد بود و استان قم در شاخص نرخ بیکاری در رتبه بیستم کشور قرار دارد.

نادری در ادامه سخنانش میانگین رشد اقتصادی استان قم را ۷.۸ درصد برای سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و از هدف گذاری دستیابی به این نرخ در بخش‌های کشاورزی، معدن، صنعت و خدمات خبر داد.

وی جمعیت را فاکتوری مهم در توزیع اعتبار اعلام کرد و افزود: جمعیت استان قم طبق پیش بینی مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۱۷ هزار نفر اعلام شده است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ مطالعاتی انجام شد و بر اساس آن طرح‌های مهم استان قم احصا شد، یکی از این طرح‌ها فاضلاب مسکن مهر در پردیسان است که نیازمند اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال، ۱۰۳ کیلومتر شبکه فرعی و اجرای تصفیه خانه به طرفیت ۵۵ هزار مترمکعب در شبانه روز می‌باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم ادامه داد: برای تکمیل فاضلاب مسکن مهر پردیسان از محل اعتبارات ملی یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است و اعتبار استانی نیز برای طرح در نظر گرفته شده است.

آبرسانی به ۷۴ روستا در استان قم با اعتبار ۱۶۴ میلیارد تومانی از محل اعتبارات ملی و استانی

نادری در ادامه سخنانش تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستاها را از جمله اهداف دولت ذکر کرد و افزود: در قالب مجتمع آبرسانی روستایی در استان قم تاکنون ۷۴ روستا با اعتبار ۱۶۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی دارای شبکه آب بهداشتی شدند.

وی در ادامه احداث راه اصلی محور قم به کهک به طول ۲۸ کیلومتر را دیگر طرح مهم استان قم ذکر کرد و افزود: اعتبار تخصیص یافته به این طرح که جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قم است ۵۴ میلیارد تومان است و پیش بینی می‌شود احداث آن تا سال ۱۴۰۲ به پایان برسد..

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در ادامه به ایجاد فضاهای آموزشی در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: ۲۰‌و احد آموزشی در این سال با ۱۱۰ کلاس درس و زیربنای ۲۲۸۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۸۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی در ادامه به اعتبارات هزینه‌ای برای ۲۳ دستگاه استان قم اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰، ۳۱۹ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱، ۳۹۱ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی استان قم در نظر گرفته شد.

نادری در مورد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان برای تکمیل طرح‌ها نیز گفت: در سال ۱۴۰۰، ۴۴۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که با ۷۵ درصد تخصیص همراه بود و در سال ۱۴۰۱ نیز ۶۱۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی ابراز داشت: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان قم، ۱۴۷ مصوبه برای ۲۶ وزارتخانه و دستگاه اجرایی تعریف شد.

برچسب ها: قم ، استانداری قم ، تورم
نظرشما
پربازدیدها