کد خبر: ۹۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
قهرمان وزنه‌برداری جهان:
قهرمان وزنه‌برداری جهان معتقد است کسب سه مدال طلا رقابت‌های کشورهای اسلامی در کارنامه افتخارات او نقطه عطفی محسوب می‌شود.

مصدومیت مانع رکوردشکنی من در بازیهای کشورهای اسلامی شد

به گزارش آرانیوز، رسول معتمدی ملی پوش اصفهانی تیم وزنه برداری کشورمان که با انگیزه شکستن رکوردهای جهانی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم به مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی رفته بود، آسیب دیدگی انگشت دستش هنگام وزنه زدن را علت ناکامی در رسیدن به این هدف عنوان کرد.

معتمدی در این مسابقات طلای حرکت یک ضرب، دو ضرب و مجموع را با اقتدار از آن خود کرد که در کارنامه افتخارات وی نیز، نقطه عطفی محسوب می‌شود، چرا که برای اولین بار در یک تورنمنت هر سه مدال طلا را به گردن آویخت.

مرد سه طلایی وزنه‌برداری رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه در خصوص سطح کیفی این دوره از مسابقات گفت: «تقریبا همه رقبایم در قونیه جزو ستاره‌های دسته وزنی ۱۰۲ کیلوگرم بودند که با توان بالا برای کسب مدال و عنوان قهرمانی در این مسابقه حاضر شده بودند. اما من هم چون برای این مسابقات برنامه داشتم با تمام قدرت به مصاف حریفان رفتم تا با برنامه‌ای که برای کسب عنوان قهرمانی داشتم سکوی طلایی این مسابقات را کسب کنم.»

خوب حمایت شدیم، نتیجه گرفتیم

معتمدی در خصوص تأثیر مثبتی که تغییر و تحولات مدیریتی و فنی در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری ایجاد کرد معتقد است: «واقعا قبل از حضور تیم سرپرستی جدید، به هیچ وجه وضعیت خوبی نداشتیم. به همین دلیل هم اردو را ترک کردیم. اما با تغییراتی که در بخش مدیریتی و فنی ایجاد شد، در زمان کوتاهی که تا بازی‌های کشورهای اسلامی داشتیم، شرایط استاندارد و خیلی عالی برای ما از نظر تمرینی و اردویی مهیا شد. اردویی عالی و در یک شرایط کاملاً استاندارد که باعث شد ما بتوانیم بدون دغدغه و در یک فرم ایده‌ال خودمان را برای بازی‌ها مهیا کنیم. از نظر حقوق و پاداش هم انصافاً عزیزان هر کاری که از دستشان برآمده تا الان برای ما دریغ نکردند. امیدوارم مسیر امیدوار کننده‌ای که شروع شده است، همینطور با قدرت ادامه داشته باشد تا نسل طلایی که در وزنه‌برداری ایران تولید شده است، حداقل تا ۲ یا ۳ المپیک دیگر برای ورزش و وزنه‌برداری ایران بتواند افتخار و مدال‌های رنگارنگ کسب کند.»

بخاطر آسیب دیدگی رکورد نزدم

معتمدی به آسیب دیدگی غیرمنتظره‌ای که در حین مسابقه کار دستش داد نیز اشاره می‌کند: «فکر کنم دومین یا آخرین حرکت یک‌ضربم بود که پوست دستم کنده شد و انگشتم بخاطر پارگی و جراحت شدیدی که داشت خیلی اذیتم کرد. طوری که وقتی می‌خواستم دستم را دور هالتر قفل کنم خون از دستم می‌ریخت و این جراحت آزارم می‌داد. ولی چون برای کسب مدال انگیزه داشتم و نمی‌خواستم به هیچ وجه این فرصت طلایی را از دست بدهم، بی توجه به این جراحت، طبق برنامه مربیان پشت وزنه رفتم و کارم را انجام دادم، ولی چون درد زیادی داشتم نتوانستم رکورد دوضرب دنیا را بشکنم.»

از عملکرد رکوردی‌ام راضی نیستم

معتمدی معتقد تاکید دارد در قونیه از عملمرد فنی خود راضی نیست: «حقیقتا چون از توان رکوردی و قدرت بدنی‌ام مطلع هستم به هیچ وجه از وزنه‌ها و عملکرد رکوردی که در قونیه داشتم راضی نیستم. من می دانم خیلی بیشتر از این رکوردها را می وانم ثبت کنم. ولی چه کنم که در قونیه قسمتم رکوردشکنی نبود. ولی طلای بازی‌ها را از دست ندادم. این اولین مرتبه و نخستین تورنمنتی بود که توانستم در آن ۳ مدال ارزشمند طلا در هر سه حرکت یکضرب و دوضرب و مجموع کسب کنم. به هر حال این اتفاق رخ نداد، ولی قول می‌دهم خیلی زود در رویدادهای آتی رکوردهای دنیا را هم بشکنم و دل مردمم را شاد کنم.»

رسول معتمدی تاکید دارد برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های گزینشی پیش رو دارد. ستاره جوان وزنه‌برداری ایران با هماهنگی کادرفنی می‌خواهد برای رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ کلمبیا (نخستین مرحله گزینشی المپیک ۲۰۲۴) پرقدرت مهیا شود. البته او تاکید دارد تیم ملی وزنه‌برداری قبل از جهانی، رقابت‌های قهرمانی آسیا در بحرین را پیش رو دارد که البته حضور یا عدم حضورش در این رویداد قاره‌ای منوط است به نظر کادر فنی.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار