کد خبر: ۹۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی با بیان اینکه دوره‌های تخصصی افزایش مهارت نجاتگران هلال احمر در استان برگزار شد گفت: مهارت‌های امدادگران هلال احمر استان برای شرایط اضطرار به دنبال برگزاری این دوره‌ها تقویت شد.
دوره‌های تخصصی افزایش مهارت نجاتگران هلال احمر در استان مرکزی برگزار شد

عبدالکریم شعبان زاده در گفت‌وگو با آرانیوز در اراک با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های هلال احمر استان اظهار داشت: دوره تخصصی  استانی اصول پیمایش و ناوبری در عملیات جستجو و نجات را داشتیم که ویژه 25 نفر از امدادگران بود و طی سه روز به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان شازند برگزار شد.

وی با اشاره به به روزرسانی آموزش‌ها به منظور عملکرد مناسب و به موقع در حوادث افزود: هدف از برگزاری این دوره آموزشی کاهش زمان عملیات جستجو و نجات، افزایش سرعت عمل و دسترسی سریع‌تر به حادثه دیدگان، آشنایی به انواع محیط‌های عملیاتی و محدودیت‌ها، توانایی حفظ ایمنی و غیره بود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: فراگیران در این دوره با مفاهیم اصول گام‌برداری، ناوبری  جی پی اس، اصول سنگ‌نوردی، حمایت بدنی، مخاطرات، هواشناسی، بیماری و گزش‌ها آشنا شدند.

شعبان‌زاده بیان کرد: از دیگر برنامه‌هایی که برگزار شد می‌توان به دوره تخصصی استانی  بهداشت آب و غذا در شرایط اضطراری اشاره کرد که به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان اراک برگزار شد.

وی ادامه داد: دوره تخصصی بهداشت آب و غذا در شرایط اضطراری با هدف افزایش سطح دانش و تقویت مهارت‌های نجاتگران و امدادگران در هنگام مواجهه با شرایط سخت در حوادث طی مدت 3 روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن آموزش هلال احمر شهرستان اراک برگزار شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی عنوان کرد: با توجه به آن که حوادث و بلایا قابل پیش‌بینی نیستند، برگزاری دوره‌های مختلف تخصصی امداد و نجات اقدامی موثر در راستای کاهش خسارات و تلفات حوادث و افزایش توان امدادرسانی اعضا در کمترین زمان ممکن است.

شعبان‌زاده با اشاره به ضرورت فراگیری مهارت‌های امدادی بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره مباحث مختلف تخصصی شامل تغذیه در شرایط اضطراری، بهداشت و نگهداری مواد غذایی، آب سالم و نحوه تامین آن، سوء تغذیه و بیماری‌های ناشی از آن،  سبد غذایی و روش‌های محاسبه ارزش غذایی، نیازهای ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر و استانداردهای حداقلی آب و مواد غذایی را فراگرفتند.

وی افزود: دوره تخصصی استانی  بهداشت آب و غذا در شرایط اضطراری با حضور 28 نفر از برادران امدادگر شعب استان برگزار شد که پس از قبولی در آزمون پایان دوره موفق به کسب گواهینامه تخصصی بهداشت آب و غذا در شرایط اضطراری شدند .

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: دوره تخصصی استانی پایه جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل ویژه خواهران از دیگر برنامه بود که به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان دلیجان برگزار شد، که هدف از برگزار آن پیشگیری از تلفات بیشتر در حوادث جاده‌ای بود.

آمادگی 16000 نفری داوطلبان هلال احمر جهت خدمت رسانی به زائران حسینی
امدادرسانی هلال احمر به 11500 سیل زده در کهگیلویه و بویراحمد
دبیرکل جمعیت هلال احمر: 6 هزار خانه هلال در کشور راه‌اندازی شد

شعبان‌زاده بیان کرد: با توجه به افزایش میزان تردد وسایل حمل و نقل در جاده‌ها و همچنین بروز حوادث و سوانح در محورهای مواصلاتی و نیاز به امدادرسانی سریع آسیب‌دیدگان و پیشگیری از افزایش میزان تلفات در جاده‌ها این دوره از تاریخ 25 تا 30 مردادماه به مدت 6 روز به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان دلیجان برگزار شد. 

وی ادامه داد: در این دوره 20 نفر از نجاتگران خواهر شعب استان، مدیریت صحنه، شناخت تجهیزات خودروی نجات، تثبیت صحنه، دستیابی و رهاسازی مصدوم، راه‌های ایجاد کارگاه با طناب، شناخت انواع خودروها با سوخت‌های مختلف، آشنایی با تجهیزات آمبولانس و تریاژ را فرا گرفتند.

انتهای پیام/712/ی

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار