کد خبر: ۹۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در استان پهناور سیستان و بلوچستان آبخیزداری یکی از مقولات مهم توسعه است، گفت: ۱۸ میلیون هکتار زمین در استان داریم که نیاز به اقدامی جدی برای جلوگیری از فرسایش خاک و مهار کنترل آب دارد.
۱۸ میلیون هکتار در سیستان و بلوچستان نیازمند اقدام جدیِ جلوگیری از فرسایش خاک است

به گزارش آرانیوز اززاهدان، حسین مدرس خیابانی ظهر امروز در نشست کارگروه اجرایی آبخیزداری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در استان پهناور سیستان و بلوچستان آبخیزداری یکی از مقولات مهم توسعه بوده که باید به‌ صورت جدی به آن پرداخت.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با ضرورت اهمیت آبخیزداری در انجام اقدامات جامع مدیریت سیلاب، این امر در استان مورد تاکید قرار گرفت و آبخیزداری به عنوان یکی از راهبردهای مهم تامین آب در دستور کار استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

 

وی ادامه داد: کارگروه اجرایی آبخیزداری استان نیاز به حمایت جدی مدیران دارد، بنابراین همه باید پای کار بیایند. تک‌ تک پروژه‌های استان در سختترین شرایط کشور در حال اجراست و خوشبختانه اخیرا کارهای بزرگی در استان انجام شده است.

مدرس خیابانی تصریح کرد: کارگروه اجرایی آبخیرداری استان در راستای اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تاکید رئیس جمهور، ابلاغیه وزیر کشور و اهمیت آبخیزداری به عنوان یکی از راهکارهای تامین آب در استان تشکیل شده است‌

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: 18 میلیون هکتار زمین در استان داریم که نیاز به اقدامی جدی برای جلوگیری از فرسایش خاک و مهار کنترل آب دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: آبخیزداری به عنوان یکی از راهکارهای مهم تامین آب استان باید در دستور کار نهاد‌های انقلابی، خیرین و گروه‌های مردمی با همکاری فرمانداران قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در ادبیات توسعه استان باید آبخیزداری به عنوان مولفه مهم در تامین آب در کنار پروژه‌های حیاتی استان آورده شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار