کد خبر: ۹۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
به مناسبت روز جهانی صنایع کوچک؛
یزد- همزمان با روز جهانی صنایع کوچک، ۵۵ طرح صنعتی در یزد افتتاح می شود.

افتتاح ۵۵طرح صنعتی در یزد/سرمایه گذاری ۸میلیاردی در شهرکهای صنعتی

به گزارش آرانیوز، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران صبح شنبه در سفر به استان یزد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به روز صنایع کوچک و آغاز هفته دولت اظهار داشت: صنایع کوچک به واسطه اشتغال آفرینی و توسعه اقتصادی بسیار حائز اهمیت هستند و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، صنایع کوچک توانایی ایجاد تحول در پیشرفت اقتصادی را دارند.

علی رسولیان افزود: بیش از ۹۴ درصد از صنایع در شهرک های صنعتی کشور را صنایع کوچک تشکیل می دهد و با نگرشی دقیق‌تر و جدی‌تر بر صنایع کوچک مانند پوشاک، تمام تلاش خود را برای راه اندازی این صنعت در استان به کار خواهیم گرفت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: بیش از ۴۹ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در مجموع شهرها و شرکت های صنعتی وجود دارد که نزدیک به یک میلیون شغل در این واحدها ایجاد شده است.

رسولیان با تاکید بر حمایت از واحدهای صنعتی و صنایع کوچک، تصریح کرد: تامین تسهیلات برای بازاریابی و رشد در زمینه کاری و برندسازی، از مجموعه کارهایی است که در ان زمینه در حال انجام است.

وی افزود: افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی از دیگر بحث های مهم شروع شده از زمان آغاز به کار دولت جدید است و در سال گذشته شناسایی واحدها و صنایعی که زیر ظرفیت در حال کار و یا تعطیل هستند در سطح کشور انجام شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: ۱۲ هزار واحد تعطیل در زمینه صنایع در داخل و بیرون شهرک های صنعتی شناسایی و مورد بررسی قرار گرفتند و یک هزار و ۷۰۰ واحد تعطیل، احیا شدند.

رسولیان با اشاره به تامین زیرساخت برای استمرار صنایع به ویژه صنایع کوچک، تصریح کرد: با تامین زمین و موارد زیرساختی مانند آب و برق و … و با در اختیار قرار دادن این زمین ها به فعالان اقتصادی، در سال گذشته نزدیک به ۷ هزار زمین برای استقرار صنایع جدید تامین شد.

وی افزود: ۸ هزار میلیارد تومان برای تامین مسائل زیرساختی شهرک های صنعتی سرمایه گذاری خواهد شد و ۵۵ طرح در استان یزد در حال افتتاح است که مسئولین استانی ۴۰۰ میلیارد تومان در این زمینه تامین خواهند کردند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در سال گذشته در زمینه تامین برق صنایع وجود داشت در سال جاری با کمک وزارت نیرو و اقدامات انجام شده، تلاش شد تا پایان سال آینده ۳ هزار مگاوات برق وارد ناحیه صنعتی کشور شود.

رسولیان گفت: طبقه بندی شهرستان های محروم و اعطای تسهیلات ویژه به این شهرستان ها در راستای ایجاد حتی یک صنعت کوچک، از دیگر طرح ها و اقدامات در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار