کد خبر: ۹۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان:
شاهرود- معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۱۲ نفر از مردم این استان در سامانه سماح ویژه اعزام اربعین ثبت نام کردند، گفت: بیستم محرم آغاز اعزام زائران خواهد بود.

۲۰ هزار نفر از استان سمنان در پیاده‌روی اربعین حضور خواهند داشت

به گزارش آرانیوز ، احمد ریواده ظهر چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات موکب داران استان سمنان به میزبانی فرمانداری ویژه شاهرود با بیان اینکه هفت هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی در مرز مهران نیاز است، ابراز کرد: تعداد کل دستگاه‌های حمل و نقل کشور هشت هزار دستگاه است و این نشان می‌دهد که نیاز داریم تا از ظرفیت‌های داخلی استان نظیر دستگاه‌های اجرایی، ادارات دولتی، نیمه دولتی، خصوصی و هر ظرفیتی که در حوزه حمل و نقل وجود دارد برای بازگشت زائران استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۱۲ نفر از استان سمنان در سامانه سماح ویژه اعزام زائران اربعین ثبت نام کردند که بالاترین میزان با شش هزار و ۹۵۶ نفر متعلق به شهرستان شاهرود است، تاکید کرد: پیش بینی اعزام ۵۰ هزار زائر اربعین از استان سمنان صورت گرفته است.

معاون استاندار سمنان و دبیر ستاد اربعین با بیان اینکه کشور عراق از ۲۰ محرم تا ششم صفر اجازه اعزام اقلام را صادر کرده است، بیان کرد: پیاده روی اربعین یک جریان فرهنگی است لذا باید برای تولید محتوای آن دقت کرد تا در راستای محبت و دوستی و هم دلی و وحدت باشد.

ریواده با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیاز دارویی مواکب استان را تأمین خواهد کرد و مشکلی در این رابطه وجود نخواهد داشت، گفت: ما از ظرفیت سوخت استان در زمان اعزام مواکب به عراق استفاده خواهیم کرد و نگرانی بابت تأمین سوخت مواکب نخواهیم داشت.

وی افزود: در زمینه تأمین آرد مشکلی وجود ندارد و تلاش می‌کنیم نیاز آرد مواکب را تأمین کنیم و سهمیه بیشتری نسبت به سال ۹۸ به مواکب بدهیم همچنین اعتقاد داریم که خدمات باید در شأن زائر باشد و رئیس جمهور دستور نیز دستورات لازم برای هماهنگی‌های با دولت عراق را صادر کرده است.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه گروه‌های پر خطر همچون مادران باردار و افرادی که دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود پر خطر اعلام می‌کنند با توجه به وضعیتی که به لحاظ زیست محیطی با آن مواجه هستیم مراقبت کنند و حتی از محورهای مطمئن و کم خطر و محور ریلی از مرز شلمچه استفاده کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار