کد خبر: ۹۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در چهارماهه ابتدای امسال ۲۱ هزار و ۴۳۷ پرونده در دستگاه قضایی استان کرمان به صلح و سازش ختم شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۰ درصد رشد داشته است.
بالغ بر ۲۱ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان کرمان به صلح و سازش ختم شد

به گزارش آرانیوز از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در چهارماهه ابتدای امسال 21 هزار و 437 پرونده در دستگاه قضایی استان کرمان به صلح و سازش ختم شده است، اظهار داشت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 10 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در مجموع در چهار ماهه ابتدای امسال، 43 درصد پرونده‌های قابل مصالحه در شوراهای حل اختلاف استان کرمان با صلح و سازش مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه در مناسبت‌های خاص، از جمله ماه مبارک رمضان پویش مردمی "به حرمت امیرالمومنین (ع) می‌بخشم" راه اندازی شده است، گفت: در ماه محرم و صفر نیز پویش مردمی "به حرمت اباعبدالله الحسین(ع)" می‌بخشم راه‌اندازی شده که مردم نیز در این پویش‌ها مشارکت بسیار خوبی داشته‌اند.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش شوراهای حل اختلاف، معتمدین، متنفذین و ریش سفیدان 16 پرونده قصاص در قالب پویش‌های مردمی به رضایت ختم شده است و افراد از اجرای حکم قصاص رهایی یافته‌اند.

بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان از حوزه قضایی راور/ از ضرورت رفع نقاط حادثه خیز تا مدیریت مصرف آب
رئیس کل دادگستری استان کرمان: تلاش خود را برای کاهش گلایه‌مندی مردم در اطاله دادرسی‌ها به‌کار می‌بندیم
رئیس کل دادگستری استان کرمان: انتظارات مردم از دستگاه قضا با اجرایی شدن "سند تحول و تعالی قضایی" برطرف می‌شود

حمیدی بیان کرد: یکی از مهمترین سیاست‌های مورد نظر قوه قضاییه، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه که سال‌ها در اولویت این دستگاه بوده و در این مسیر گام‌های بلندی نیز برداشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع صلح و سازش در جامعه مربوط به فرهنگ دینی ماست، تاکید کرد: بخشش حر توسط اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا درسی برای ما شیعیان و طرفداران ایشان است تا اگر اختلافاتی در جامعه پیش می‌آید را به تاسی از اباعبدالله الحسین(ع) و ائمه اطهار(ع) با صلح و سازش خاتمه دهیم و همه مسائل به رسیدگی‌های قضایی ختم نشود.

 

 
برچسب ها: استان کرمان
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار