کد خبر: ۹۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸
محققان یک بستر جامع دیجیتال طراحی کرده‌اند که داده‌هایی درخصوص انرژی آبی در اختیار افراد تصمیم‌گیرنده قرار می‌دهد که این دستاورد برای حفظ محیط زیست مفید است.

به گزارش آرانیوز،  محققان آزمایشگاه ملی اوک ریج در ایالت تنسی در ایالات متحده آمریکا، به منظور افزایش مزایای بالقوه منابع انرژی آبی، یک بستر (پلتفرم) جامع دیجیتال برای انرژی آب طراحی کرده‌اند که هیدروسورس (HydroSource) نامیده می‌شود.

هیدروسورس درباره هزینه‌های توسعه و عملیات، نگرانی‌های زیست‌محیطی و الزامات صدور مجوز به افراد ذینفع اطلاع‌رسانی می‌کند.

سد مِلتون هیل، بر روی رودخانه کلینچ در شرق تِنِسی در ایالات متحده آمریکا، می‌تواند تا ۷۹ مگاوات انرژی برای سازمان عمران دره تنسی تولید کند.

انرژی آبی تقریباً ۷ درصد از کل برق ایالات متحده را تولید کرده و امکان ذخیره نیرو برای دوره‌های پرتقاضا را فراهم می‌کند.

هیدروسورس اطلاعات به‌روزرسانی‌شده‌ای درباره تأسیسات و زیرساخت‌های نیروگاه آبی، همچنین مدل‌ها و تجسم‌هایی برای توسعه آن در آینده ارائه می‌دهد؛ ضمن اینکه، ابزار‌هایی تحلیلی فراهم می‌کند که با استفاده از آن‌ها بهتر می‌توان درک کرد که نیروگاه آبی چگونه و در کدام مناطق ایالات متحده اجراشدنی است.

دِبجانی سینگ (Debjani Singh)، یکی از محققان آزمایشگاه ملی اوک ریج، گفت: ما این بستر دیجیتال را ایجاد کردیم تا ذینفعان، از جمله طراحان و اپراتور‌های نیروگاه‌های آبی، آژانس‌های غیردولتی و گروه‌های صاحب نفوذ و سیاست‌گذاران بتوانند تصمیماتی مبتنی بر داده با هدف توسعه انرژی مطمئن و پایدار و در عین حال حفاظت از محیط زیست ، بگیرند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار