کد خبر: ۹۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
رئیس کل دادگستری استان سمنان:
سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه برای ۳۲ نفر از زنان سرپرست خانواده استان شغل ایجاد شد، گفت: این کار بر حسب رسالت‌های قوه قضائیه در سند تحول قضایی صورت گرفت است.

برای ۳۲ زن سرپرست خانوار استان سمنان شغل ایجاد شد

به گزارش آرانیوز، محمد جعفر عبدالهی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات دادگستری سمنان با بیان اینکه برای ۳۲ زن سرپرست خانوار در استان شغل ایجاد شد، تاکید کرد: این اقدام در راستای شعار سال تولید، اشتغال و کار آفرینی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح در اجرای سند تحول و تعالی قضائی و همچنین حفظ حقوق عامه انجام شد است، افزود: ستاد پیشگیری‌های وضعی به دادسرای مرکز استان مأموریت داده تا علاوه بر توجه به اشتغال زندانیان آزاد شده، موضوع زنان سرپرست خانوار را نیز مد نظر قرار دهد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه این میزان اشتغال از طریق احیای مشاغل خانگی ایجاد شده است، گفت: حمایت عملی از حرفه آموزی زنان سرپرست خانوار نیز مد نظر قرار دارد.

عبدالهی با بیان اینکه محور اجرای طرح اشتغال زنان خانوار و زندانیان آزاد شده کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق توانمند سازی و مهارت آموزی، است، بیان کرد: ورود حرفه‌ای آنان به بازار اشتغال ومهارت‌های خانگی مد نظر قرار دارد.

وی از حمایت قانونی و عملیاتی دستگاه قضائی استان از اشتغال و کار آفرینی نیز به مثابه یک دستورالعمل متقن خبر داد و گفت: ایجاد فرصت‌های برابر اقتصادی از جمله مسائلی است که در استان پیگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه عوارض اشتغال بانوان سرپرست خانوار به صورت هوشمندانه پیشگیری شود، ابراز کرد: با بسیج نهادهای متولی و فعال سازی ظرفیت آن سازمان‌ها، این امر در سطح استان فراگیر شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار