کد خبر: ۹۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم:
قم - مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم از اختصاص ۱۳ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان تسهیلات به استان قم در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت خبر داد.

۱۳۲۳۵ میلیارد تومان تسهیلات در سفر رئیس‌جمهور  به قم اختصاص یافت

به گزارش آرانیوز،، ابراهیم ملکی پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به قم، ۱۳ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص داده شده است، اظهار داشت: از این مبلغ ۱۱ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان در قالب ۵ هزار و ۷۵۲ میلیارد تسهیلات ثابت و ۵ هزار و ۹۳۷ میلیارد تسهیلات در گردش بوده که از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ اختصاص می‌یابد.

به گفته وی، مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان قم در ۲۰ حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، صنعت و معدن، توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری، منابع آب، امنیت شهرها، اداره امور غذایی، انرژی، حمل‌ونقل، کاهش آلودگی و محیط‌زیست، آب و فاضلاب، بهداشت و درمان، دین و مذهب، ورزش و تفریحات، فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی و صنایع دستی، رسانه، آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت و آموزش عالی و حمایتی و توان‌بخشی استان بوده است.

وی طرح‌های پیشنهادی برای این تسهیلات را ۱۳۲ طرح دارای توجیهات اقتصادی و فنی توسط استان دانست و افزود: تسهیلات طرح‌های پیشنهادی با اولویت برای رونق تولید، اشتغال و مشاغل خانگی توسط ۱۱ بانک عامل پرداخت خواهد شد که تاکنون دو هزار و ۱۸ میلیارد تومان توسط این ۱۱ بانک عامل پرداخت‌شده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم ادامه داد: ۹۹۳ میلیارد تومان نیز برای تسهیلات وام ازدواج پیش‌بینی‌شده که توسط ۲۲ بانک عامل باید پرداخت شود و تاکنون ۲۵۵ میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

وی تصریح کرد: ۵۲۵ میلیارد تومان باید توسط وزارت کشور، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، صندوق توسعه ملی و صندوق کارآفرینی پرداخت شود که بخشی از آن‌ها پرداخت‌شده و این ارقام ماحصل سفر رئیس‌جمهور به قم است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار