کد خبر: ۹۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی استان از برنامه عملی در رسیدن به سند چشم‌انداز و برنامه راهبردی توسعه گفت: افزایش درآمد خانوارها، یکی از مهمترین اولویت‌های اقتصادی برای رسیدن به میانگین کشوری است.

افزایش درآمد خانوارها، اولویت‌ اقتصادی گلستان برای رسیدن به میانگین کشوری است

به گزارش آرانیوز از گلستان ، علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان روز چهارشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: سرانه درآمد هر خانوار استان گلستان ۲۸۰ میلیون ریال و میانگین کشوری این رقم ۴۳۰ میلیون ریال است که باید از همه ظرفیت‌ها برای رسیدن به متوسط ملی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: گلستان ظرفیت افزایش درآمد ناخالص تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان را دارد در حالی که برای افق ۱۴۰۴ درآمدی معادل ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده است.

زنگانه افزود: درآمد ناخالص گلستان در انتهای سال گذشته ۵۶ هزار میلیارد تومان بود.

استاندار گلستان گفت: برای توسعه اقتصادی استان چشم‌انداز رشد هشت درصدی ترسیم شده که تلاش می‌شود تا سهم هر بخش برای دستیابی به این رشد در منطقه مشخص و اجرا شود.

الزام دستگاه‌ها برای جذب اعتبارات سفر رئیس جمهور

استاندار گلستان گفت: دستگاه‌ها و بانک‌ها ملزم به جذب اعتبار ۱۱۲ هزار میلیارد ریالی از محل منابع داخلی با لحاظ رشد هشت درصدی توسعه استان هستند.

زنگانه تاکید کرد: برای جذب این منابع دستگاه‌ها و بانک‌های عامل پای کار باشند و اطلاعات متقاضیان واجد شرایط را در سامانه درج کنند تا هرچه سریع‌تر پرونده‌ها بررسی و اعتبارات جذب شود.

به گفته وی توزیع این اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به گلستان براساس شاخص هر شهرستان توزیع شده و فرمانداران موظف به نظارت برای پرداخت آن به متقاضیان واجد شرایط هستند.
 
روستامحوری برنامه پیشرفت گلستان

زنگانه افزود: برنامه پیشرفت گلستان باید برپایه روستامحوری باشد چرا که ۴۷ درصد ساکنان این خطه روستایی هستند و سهم‌دهی به این قشر مولد در اعتبارات سفر رئیس جمهور باید در اولویت باشد.

وی همچنین بر اختصاص ۱۰ درصد از اعتبارات به طرح‌های اشتغالزا برای ایثارگران، فعال کردن شرکت‌های تعاونی راکد و احیای واحدهای تولیدی راکد تاکید کرد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار