کد خبر: ۹۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
معاون سیاسی استاندار سمنان:
سمنان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به تغییر فعال در بافت جمعیتی استان، گفت: ۱۰ درصد جمعیت استان را مهاجران افغانستانی شکل می‌دهند.

به گزارش آرانیوز، احمد ریواده شامگاه سه شنبه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان به میزبانی مجتمع ولایت سمنان، با بیان اینکه مهمترین مأموریت یا وظیفه سازمانی تبلیغات اسلامی، احیا و تبیین احکام اسلامی و الهی است که پایه شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران نیز محسوب می‌شود و از این منظر اگر به مقوله تبلیغات اسلامی نگاه کنیم، در سال گذشته چندین بار موضوع جهاد تبیین و روشن گری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان شد، که نشان از اهمیت آن دارد.

وی با بیان اینکه وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را در دیدار با هیئت‌های مذهبی بیان می‌کنند، نشان از اهمیت جهاد تبیین و همچنین رسالت دستگاه تبلیغی و هیئت‌های مذهبی دارد، افزود: جامعه و نسل امروز ما نیاز به تبیین و روشنگری دارد که باید در این راه از ظرفیت هنر، فرهنگی و … استفاده کرد تا اثرگذاری تبیین بیشتر شود.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه به صورت کلی مسائل اجتماعی و فرهنگی اثرگذار هستند اما میزان آن دارای اهمیت بیشتری است، ابراز کرد: تبیین اثرگذار، رسالت بزرگ مجموعه تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود.

ریواده با بیان اینکه رویکرد تبلیغات اسلامی در دوره جدید مدیریتی تحول خواهانه و تحول گرایانه بوده است، ابراز کرد: این تحول گرایی یکی از شعارهای دولت سیزدهم نیز محسوب می‌شود و مصداق آن را خوشبختانه در مجموعه تبلیغات اسلامی شاهد هستیم اما این تحول خواهی نیازمند تبیین بیشتر است.

وی با بیان اینکه تبیین تحول خواهی در بسترهای اجتماعی و اداری می‌بایست مد نظر مسئولان فرهنگی ما باشد، افزود: ما اگر اولویت‌های فرهنگی را بخواهیم برای استان سمنان منطبق با اسناد مشخص کنیم، در صدر آنان خانواده، مسجد، آموزش و پرورش، حوزه علمیه و دانشگاه وجود دارد که پنج اولویت اصلی فرهنگی استان را شکل می‌دهند و ما باید در این حوزه‌ها، می‌بایست کارهای مؤثر اجتماعی صورت دهیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان گفت: تبلیغات اسلامی استان سمنان به مثابه یک مجموعه فرهنگی و تبلیغی بیش از هشت هزار فعال رسانه‌ای را شناسایی کرده و این نشان از مسئله محور بودن کار در مجموعه تبلیغات اسلامی است که از این منظر اقدام مهمی صورت گرفته است.

ریواده با بیان اینکه مجموعه مدیریت عالی استان سمنان نگاه ویژه‌ای به استحکام بخشی به وحدت بین مسلمانان دارد، گفت: ما در استان سمنان چه بخواهیم و چه نخواهیم با تغییرات جمعیتی روبرو هستیم و این تغییرات متناسب با حوزه فرهنگی در استان سمنان رخ داده است.

وی افزود: اتفاقات افغانستان سبب شد تا در ظرف یک سال تعداد افغانستانی‌های مقیم استان سمنان از ۱۵ هزار به ۷۰ هزار نفر معادل ده درصد جمعیت کل استان سمنان افزایش یابد و این تغییرات فعال جمعیتی نیازمند به روز شدن دستگاه‌های فرهنگی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان در دیگر بخش صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت مقابله با نحله ها و عرفان‌های کاذب به خصوص در بین جوانان، تاکید کرد: باید ساختارها را به روز و تقویت کنیم تا در برابر آسیب‌های فرهنگی بتوانیم به موقع ورود کنیم لیکن موضوعی که تبلیغات اسلامی استان سمنان در حوزه کلینیک تخصصی اقوام و فرق دنبال کرده بسیار ارزشمند است و می‌تواند تأثیرگذار باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار