کد خبر: ۹۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۹۰ هزار دانش‌آموز بدو ورود به پایه اول دبستان و ۱۵ هزار کودک پیش‌دبستانی با هدف مداخله بهنگام در ۷۲ پایگاه سنجش سلامت در استان، مورد سنجش قرار می‌گیرند.
۹۰۰۰۰ دانش‌آموز بدو ورود به پایه اول دبستان در اصفهان مورد سنجش قرار می‌گیرند

به گزارش آرانیوز از اصفهان، لیلا سادات ابطحی صبح امروز در مراسم افتتاح پایگاه سنجش سلامت در مدرسه فرهنگیان محسنیه  در خصوص اهمیت افتتاح چنین پایگاه‌هایی اظهار داشت: آیین افتتاحیه سنجش سلامت جسمانی  و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به کلاس اول دبستان و پیش‌دبستانی بسیار برای ما اهمیت دارد. اهمیت آن از این جهت است که ما به تفاوت‌های فردی احترام می‌گذاریم. قرار نیست هم دانش‌آموزان با ورود به مدرسه، معلم از آن‌ها شناختی نداشته باشد.

وی افزود: هرکدام از این کودکان کتاب نانوشته‌ای هستند که قرار است بهترین کار برای رشد آن‌ها صورت بگیرد و اگر کودکان در مسیر رشدی خود قرار نگیرند، کیفیت در آموزش و پرورش تحقق پیدا نمی‌کند. کودکانی که همه ما برای خدمت شایان به آ‌ن‌ها آمده‌ایم. اگر مسیر رشد کودکان مغفول بماند، ما و شما مسئول خواهیم بود.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: محک زدن سلامت کودکان بسیار مهم است. اینکه آیا کودک که در مسیر رشد قرار می‌گیرد و قرار است معلم به او آموزش دهد، کانال‌های ارتباطی سالمی دارد؟ خوب می‌شنود؟ خوب می‌بیند؟ به لحاظ سلامت بدن آمادگی حضور در کلاس را دارد و اینکه سلامت جسمانی کودک را مد نظر قرار بدهیم.

ابطحی ادامه داد: چه بسیار خانواده‌های که متوجه مسائل ضعف بینایی و ضعف شنوایی یا توانمندی‌هایی که نیاز است کودک حمایت شود، بی‌خبر‌ند و با آگاهی از آن می‌توانند فرزندشان را در مسیر بهینه قرار دهند. ما گرد هم آمدیم که دو مسیر را برای خانواده تعیین کنیم. اول اینکه برای ورود فرزند به کلاس اول باید محک زده شود و گزارشی از این آمادگی به خانواده داده شود و دوم اینکه برای خود تکلیفی قائل می‌شویم که توجه به شناسایی تفاوت‌های فردی که در سنجش مشخص می‌شود، قابلیت‌ها را افزایش می‌دهیم. ما قرار است انسان پرورش دهیم و در پله اول شناسایی قدم بزرگی است.

وی با بیان اینکه ما در واقع آموزش و پرورش، حوزه بهداشت و سلامت را به والدین معرفی می‌کنیم، تصریح کرد: 72 مدرسه پایگاه سنجش سلامت در استان وجود دارند که معرف آموزش و پرورش استان اصفهان به اولیا هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه باید اغناسازی و اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌ها باید صورت گیرد، گفت: ما انتظار داریم پس از اینکه 90 هزار دانش‌آموز بدو ورود به پایه اول دبستان را مورد سنجش قرار دادیم، 15 هزار کودک پیش‌دبستانی را نیز آماده ورود به مراکز پیش‌دبستانی کنیم. این مداخله بهنگام است و استان اصفهان طلایه‌دار مداخله بهنگام است. ما دبیرخانه مداخله بهنگام کشور هستیم و پیشنهاد رصد و سنجش سلامت پیش‌دبستانی از سوی اصفهان شکل گرفت.

 

اضافه شدن 8 پایگاه سنجش سلامت در استان به زودی رقم می‌خورد

ابطحی خاطرنشان کرد: امیدوارم با تسریع در نوبت‌دهی سنجش کودکان در پایه اول، بتوانیم فضا را گسترده کنیم. سنجش سلامت  15 هزار پیش‌دبستانی حداقل است و ما انتظار داریم 60 هزار پیش‌دبستانی را رصد کنیم. هرچه مدیران بتوانند سریع‌تر نوبت‌گیری‌ها را انجام دهند، استان اصفهان در صدر خواهد بود. 8 پایگاه دیگر نیز قرار است به 72 پایگاه سنجش سلامت اضافه شود و استان اصفهان با 80 پایگاه فعال کار خود را به درستی انجام دهد و مهر مورد تاییدی در کارنامه سنجش استان بخورد.

دانش‌آموزان 2 دوز واکسن را تزریق کنند

معاون فنی دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت مراکز و پایگاه‌های سنجش سلامت اظهار داشت: طرح سنجش سلامت که در کشور و استان انجام می‌شود، تضمین‌کننده سلامت قشر آینده ساز کشور است.

مهرداد زینلیان افزود: امسال 105 هزار معاینه باید در سطح استان اصفهان برای نوآموزان صورت گیرد و در تمام پایگاه‌ها و مراکز سنجش سلامت این آمادگی ایجاد شده است.

وی با اشاره به افزایش مبتلایان به بیماری کرونا بیان کرد: دانش‌آموزان در دوره سنی هستند که توصیه می‌شود 2 دوز واکسن را تزریق کنند.

معاون فنی دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان ادامه داد: همچنین برای افراد بالای 18 سال و خانواده دانش‌آموزان نیز که شش ماه از آخرین تزریق واکسن آن‌ها گذشته است، توصیه می‌شود دوز یادآور را تزریق کنند. متاسفانه استقبال از واکسن بسیار کم است و پوشش دوز سوم واکسن در استان 38 درصد است.

زینلیان تصریح کرد: علت وارد شدن به پیک جدید نیز افت سطح ایمنی جامعه است و امیدواریم این موج به مراحل سخت و تعطیلی مراکز آموزشی و مدارس نرسد. باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جدی گرفته شود و توصیه و آموزش به دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها منتقل شود تا سال تحصیلی پویا و پر انرژی را پیش‌رو داشته باشیم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار