کد خبر: ۹۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
رئیس مرکز بهداشت خوزستان:
اهواز- رئیس مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر اینکه بیماری کرونا تمام نشده است، گفت: استقبال کم از تزریق واکسن کرونا و تکمیل فرآیند واکسیناسیون در این استان نگران کننده است.

استقبال کم از واکسن کرونا در خوزستان نگران کننده است

به گزارش آرانیوز، سیدمحمد علوی پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: کرونا از بهمن ماه سال ۹۸ در کشور ایران و خوزستان شیوع پیدا کرد و با گذشت بیش از ۲ سال همچنان ابتلاء به آن و مرگ‌ومیر ناشی از آن با اُفت و خیز ادامه دارد.

وی در ادامه جمعیت خوزستان را حدود ۵ میلیون نفر و میزان واکسن تزریق شده کرونا را بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دز برای گروه‌های سنی مختلف و واجد شرایط اعلام کرد.

وی با اشاره به تولید و واردات واکسن کرونا در کشور افزود: افراد در معرض خطر، بیماران خاص، کادر بهداشت و درمان، شاغلان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و… هدف واکسیناسیون قرار گرفتند.

علوی ادامه داد: با افزایش واردات واکسن و تولید واکسن‌های داخلی کرونا، واکسیناسیون به صورت عمومی و بدون محدودیت سنی برای افراد بالای ۱۲ سال آغاز شد و تاکنون بیش از ۸۵ درصد افراد در خوزستان، ۲ نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تاکید کرد: تحقیق‌ها و بررسی‌ها نشان می‌دهند برای در امان ماندن از بیماری کرونا و خطرهای آن تزریق ۳ دز واکسن الزامی است.

علوی افزود: پوشش تزریق ۳ دز واکسن در افراد بالای ۱۸ سال در خوزستان، حدود ۳۴ درصد است و این در حالی است که ۱۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال تاکنون حتی یک دز واکسن هم تزریق نکرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تاکید کرد: همچنین حدود ۲۵ درصد این افراد برای تزریق دز دوم واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۶۶ درصد افراد دارای شرایط نیز دز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، افزود: این موضوع نگران کننده است زیرا وقتی پوشش واکسیناسیون کم باشد، خطر بیماری همچنان وجود دارد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر اینکه بیماری کرونا هنوز از بین نرفته است، گفت: اگرچه موارد ابتلاء کاهش یافته ولی دلیلی برای ماسک نزدن و بی توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار