کد خبر: ۹۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۳ هزار میلیاد تومان برای پرداخت طلب گندم‌کاران استان گلستان اختصاص یافت.
تخصیص ۳ هزار میلیاد تومان برای پرداخت طلب گندم‌کاران گلستان

به گزارش آرانيوز ازگرگان، سیدجواد ساداتی‌نژاد ظهر امروز در نشست با نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی و رئیس اتاق بازرگانی گرگان اظهارداشت: همدلی دولت و مجلس راه را برای سیاستگذاری و تصمیم گیری در بخش کشاورزی هموار و در نتیجه مشکلات را کاهش می‌دهد.

وی افزود: امروز کشاورز نباید دغدغه نهاده یا دریافت وجه محصول خود را داشته باشد و دولت تلاش دارد با برنامه‌ای مدون مشکلات را به حداقل برساند و چشم اندازی  روشن از بخش کشاورزی را ترسیم کند.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: 3 هزار میلیاد تومان برای پرداخت طلب گندم‌کاران استان گلستان اختصاص یافت و مقرر شد به صورت متوازن  به نسبت گندم تحویلی بین همه کشاورزان توزیع شود.

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های متنوع کشاورزی استان گلستان ، آن را شایسته توجه دانست و گفت: استان گلستان در تامین امنیت غذایی کشور نقش مهمی دارد و توجه به مشکلات این بخش می‌تواند اطمینان خاطری برای امنیت غذایی باشد.

رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار گفت: کشاورزان از کم توقع‌ترین قشرهای جامعه هستند و ما وظیفه داریم با برداشتن موانع از جلوی پای آنها، این قشر زحمتکش را در انجام خدمت به کشور یاری کنیم.

وی افزود: کشاورز انتظار دارد کود، بذر، سم و دیگر نهاده ها و ادوات کشاورزی به سهولت در اختیارش قرار گیرد تا بتواند آسوده خاطر به تولید بپردازد و از دولت هم انتظار می‌رود پول محصولات آنها را به موقع پرداخت کند.

علی محمد چوپانی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان هم در این جلسه با قدردانی از دغدغه و تلاش  نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و وزیر کشاورزی برای حل مشکلات کشاورزان اظهارداشت: از دولت و مجلس انتظار می‌رود با حضور هر چه بیشتر درمیان کشاورزان، مشکلات آنها را به موقع رصد و حل نمایند.

وی افزود: افزایش قیمت محصولات اساسی انگیزه کشاورزان را در تولید بیشتر و ارتقا کیفیت محصولات بالا برد و استمرار این حمایت‌ها می‌تواند در خودکفایی کشور بسیار اثرگذار باشد.

در این نشست در زمینه کاهش خاموشى چاه‌هاى کشاورزى استان گلستان نیز تصمیماتی اتخاذ شد.

 

برچسب ها: کشاورزی
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار