کد خبر: ۹۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
جلسه هماهنگی سفر رئیس‌جمهور به استان مرکزی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی برگزار شد.
جلسه هماهنگی سفر رئیس‌جمهور به استان مرکزی برگزار شد

به گزارش آرانيوز از اراک ، سفر به استان‌های مختلف کشور و آشنایی با مشکلات هرمنطقه از نزدیک و دیدار و گفت‌و‌گو با اقشار مختلف مردم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم بوده که باجدیت اجرایی شد که در این راستا هیئت دولت و ریاست جمهوری در سفری قریب‌الوقوع به استان مرکزی سفر خواهند کرد.

در آستانه سفر دولت به استان مرکزی جلسه هماهنگی سفر رئیس‌جمهور به استان مرکزی با حضور معاون اول رئیس جمهور به ریاست "محمد مخبر"معاون اول رئیس‌جمهور و مسئولان ارشد استانی و کشوری برگزار شد.

 پایگاه اطلاع رسانی دولت با اشاره به برگزاری این نشست و دستورهای معاون اول نوشت: لزوم سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح‌های اولویت دار استان مرکزی موضوع مهم و مورد توجهی بود که معاون اول رئیس جمهور برآن تاکید داشت که در این راستا استاندار را به پیگیری مجدانه اجرای این طرح‌ها مکلف کرد. 

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین از بانک‌های عامل خواست مشارکت جدی‌تری در اجرای طرح‌های اولویت‌دار استان‌ها داشته باشند و بیش از گذشته در تامین منابع مالی پروژه‌های استانی ایفای نقش کنند.

 

استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی ایران شناخته می‌شود که به یکی از بزرگترین مراکز صنایع استراتژیک کشور تبدیل شده و از تولیدات عمده استان می‌توان به آلومینیوم، محصولات آلومینیومی، ریخته‌گری فلزات سنگین، تجهیزات صنایع نفت و گاز، تجهیزات نیروگاهی و صنعتی، ماشین‌آلات کشاورزی و عمرانی، خودروهای ریلی، محصولات پتروشیمی و پالایشگاهی اشاره کرد.

استان مرکزی در سال‌های اخیر با مسائل کارگری ناشی از روند غلط خصوصی‌سازی رو به‌ رو بوده که از آیت‌الله رئیسی در دوران ریاست قوه قضاییه به عنوان یکی از ناجیان اصلی صنایع خصوصی‌سازی شده رو به نابودی یاد می‌شود که با نشست‌ها و اقدامات و دستورات با جلوگیری از نابودی و اقدامات تخریب‌گر در این صنایع، به جامعه کارگری کمک‌های بسیاری کرده است.

همچنین استان مرکزی در کنار بخش صنعت، منابع مهمی مانند بخش کشاورزی و گل و گیاه دارد به طوی که شهرستان محلات به عنوان قطب بزرگ و مهم گل و گیاه کشور و هلند ایران شناخته می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار