کد خبر: ۹۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
رشت- مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار هوای گرم و شرجی تا پایان هفته در استان، گفت: در برخی ساعات وقوع رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

استقرار هوای گرم و شرجی در گیلان تا پایان هفته

محمد دادرس در گفتگو با آرانيوز با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده استقرار هوای گرم و شرجی تا پایان هفته در استان گیلان است.

وی افزود: بنابر این الگوها شاهد افزایش تدریجی دما و رطوبت نسبی هوا در استان گیلان طی روزهای آینده هستیم.

مدیر کل هواشناسی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه برای برخی از ساعات نیز رگبار و وقوع رعد و برق در مناطق مستعد پیش بینی شده است، گفت: از اواخر وقت امروز (سه شنبه) تا پنج شنبه شاهد استقرار جریانات جنوبی در منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه وزش باد جنوبی به ویژه در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای محسوس و شدید است، افزود: همچنین با توجه به فعالیت این سامانه شاهد ورود گرد و غبار به استان نیز خواهیم بود.

دادرس با اشاره به اینکه حداکثر دمای هوا برای فردا چهارشنبه بین ۳۵ تا ۳۸ درجه سانتیگراد است، تصریح کرد: با توجه به افزایش دما سالمندان و کودکان و افراد دارای بیماری در ساعات اوج گرما از تردد جدا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه دریا نیز امروز با ارتفاع موج ۵ تا ۴۰ سانتی متر برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است، افزود: دریا برای انجام فعالیت‌های دریایی و شنا مناسب است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه دمای فعلی هوای شهر رشت مرکز استان نیز ۲۶ درجه سانتیگراد بوده که در گرم‌ترین ساعات به ۳۲ درجه می‌رسد، ادامه داد: رطوبت هوا نیز در مرکز استان به ۹۳ درصد می‌رسد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار