کد خبر: ۹۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: طی هفته جهاد کشاورزی ۱۰۹ پروژه افتتاح شد که بالغ بر ۱۰۴ میلیارد تومان برای این طرح‌ها هزینه شد.

مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با آرانیوز در بیرجند، اظهار داشت: جهاد همان جهاد سازندگی قدیم است که کار خدمت‌رسانی به مناطق محروم را در دستور کار خود داشته است.

وی با بیان اینکه هفته جهاد از ۲۱ تا ۲۷ خردادماه بود که به دلیل کمبود گنجایش این زمان از دو روز قبل و دو روز بعد از آن برنامه‌ها ادامه داشت، یادآور شد: طی این هفته در ۹ شهرستان حضور یافتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به انکه برنامه محوری ما افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های بخش کشاورزی در ورودی پارک کاجستان بود، مطرح کرد: همچنین در جهاد کشاورزی استان یک غرفه را به تولیدات زنان اختصاص دادیم.

جعفری تصریح کرد: در شورای اداری این موضوع مطرح شد و دستگاه‌ها می‌توانند یک قرارداد با شرکت زنان ببندند و از تولیدات آن‌ها استفاده کنند تا تولیدات داخل استان سرمیز ادارات و ارگان‌ها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه روز بازار را در مرکز شهرستان‌ها قرار دادیم، یادآور شد: به صورت رایگان سکو در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم تا کشاورزان خود را حمایت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طی این هفته ۱۰۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۴ میلیارد تومان افتتاح شد، افزود: جمعیت برخوردار از این طرح‌ها ۸۱ هزار و ۳۳۰ نفر که ۱۹ هزار و ۸۳۲ خانوار است.

جعفری با اشاره به اینکه اشتغال پایدار و تثبیت اشتغال برای ۳ هزار و ۴۸ و یک‌هزار و ۵۸ اشتغال غیرمستقیم حاصل پروژه‌های هفته جهاد کشاورزی است، تبیین کرد: بیشترین پروژه‌های ما در شهرستان‌های محروم سرایان، زیرکوه، نهنبدان و سربیشه بوده است.

وی با بیان اینکه با حضور استاندار قنوات را افتتاح کردیم، یادآور شد: یکی از این قنوات ۳۰ سال بود خشک بوده و روستا متروکه شده بود که با احیای آن هفت لیتر آب به قنات بازگشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار