کد خبر: ۹۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
سرپرست میراث فرهنگی مازندران:
ساری- سرپرست میراث فرهنگی مازندران شمار آثار ناملموس فرهنگی و تاریخی ثبت شده ملی را در استان ۷۰ اثر ذکر کرد و گفت: آیین های بومی عاشورایی از جمله این میراث است.

۷۰ اثر ناملموس تاریخی مازندران ثبت ملی شده است

مهدی ایزدی در گفتگو با آرانیوز با اشاره به اینکه ۷۰ اثر در استان در فهرست آثار ناملموس میراث معنوی ثبت شده است، آئین‌های سنتی، آئین‌های بومی عاشورایی، دستاوردهای تاریخی، حماسه ششم بهمن آمل را از جمله آثار ناملموس معنوی ثبت شده بیان کرد.

وی گفت: میراث ناملموس شهید گمنام به عنوان یک ارزش تاریخی و فرهنگی باید ثبت شود و در این زمینه نیز برنامه‌هایی در دست اقدام است و هرساله برنامه خاص درباره شهدای گمنام برگزار می‌شود.

وی با اظهار اینکه شهدای گمنام زیادی در مناطق مختلف استان آرام گرفته اند، افزود: همواره باید یاد و خاطره این شهدای والامقام را گرامی داشت و به صورت متمرکز برنامه و مراسم ویژه ای برپا می‌شود.

ایزدی یادآور شد: ۱۷ پرونده میراث ناملموس تاریخی و فرهنگی از جمله آئین‌های سوگواری و بومی در دست ثبت در فهرست ملی است و امیدواریم تا پایان سال این طرح محقق شود.

سرپرست میراث فرهنگی مازندران جلوگیری از فراموشی آئین‌های میراثی و تاریخی را از جمله اهداف ثبت آثار ناملموس تاریخی و فرهنگی بیان کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار