کد خبر: ۹۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
گروه استان‌ها- استاندار خراسان شمالی جزئیات سند همکاری استان با استان آخال ترکمنستان را تشریح کرد.
جزئیات سند همکاری خراسان شمالی با استان آخال ترکمنستان؛ بازار فروش کالاهای دو کشور راه‌اندازی می‌شود

محمدرضا حسین نژاد در گفت‌وگو با آرانيوز  در بجنورد با اشاره به امضای سند همکاری با استان آخال ترکمنستان در حضور روسای جمهور دو کشور،اظهار داشت: این سند در راستای همکاری‌های مشترک دو کشور امضا شد.

وی افزود: مبادله موافقت‌نامه میان دو استان بر مبنای ظرفیت‌های دو جانبه صورت گرفت.

 

استاندار خراسان شمالی گفت: استان آخال هم‌مرز با خراسان شمالی است و جمعیتی همانند خراسان شمالی دارد.مشترکات فرهنگی و مرزی بسیاری نیز با استان ما دارد.

حسین‌نژاد تصریح کرد: این سند در 17 بند تنظیم شده است. صنعت، انرژی، کشاورزی، تجارت، ورزش، بهداشت، گردشگری و محیط زیست از مهم‌ترین سر فصل‌های این سند است.

وی افزود: بر اساس این تفاهم قرار شده برای گسترش سرمایه‌گذاری طرفین، مشوق‌های خوبی تامین شود. هم‌چنین برای گشایش بازار فروش کالاهی دوجانبه تمهیداتی در این سند لحاظ شده است.

استاندار گفت: امیدواریم با این تفاهم‌نامه، درآمد سرانه و سرمایه اقتصادی استان رشد داشته باشد. از تجار و فعالان اقتصادی نیز دعوت می‌کنیم برای گسترش ارتباطات اقتصادی با کشور همسایه، وارد میدان شوند.

به گزارش تسنیم، خراسان شمالی بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد که به دلایل مختلف تا کنون بازارچه و گذرگاه مرزی دو کشور در استان خراسان شمالی ایجاد نشده است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار