کد خبر: ۹۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹
همایش تخصصی کشاورزی و دامپروری با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود و بخش خصوصی برگزار شد.

نخستین همایش تخصصی کشاورزی و دامپروری در شهرستان شاهرود برگزارشد

به گزارش آرانيوز استان سمنان، عباسعلی نهاردانی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود امروز طی گفتگویی اظهار داشت: در این همایش سخنرانان ملی و استانی به تشریح سند توسعه و الگوی کشت استان سمنان و شهرستان شاهرود، آینده‌پژوهی در کشاورزی و راهکارهای افزایش راندمان محصولات استراتژیک (غلات و علوفه)، سرمازدگی در محصولات باغی، زراعی و راهکارها، جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه بخش کشاورزی، تغییر الگوی پرورش دام سبک و سنگین در جهت بهبود و افزایش راندمان تولید، راهکارهای بهینه‌سازی مصرف آب با توجه به شرایط منطقه، گردشگری کشاورزی، راهکارهای تولید محصول سالم، کشت قراردادی، گیاهان دارویی (کشت و فراوری)، به‌کارگیری پسماندهای کشاورزی و صنعتی در تغذیه دام با تمرکز بر وضعیت استان سمنان پرداختند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این همایش اظهار داشت: حفظ منابع پایه و پایداری تولید اولویت بخش کشاورزی است.

محمدرضا قاسمی با بیان اینکه اتفاقاتی مانند همه‌گیری کرونا، جنگ روسیه و اوکراین امنیت غذایی و خودکفایی در این حوزه را برای همه روشن کرد گفت: تولید محصولات راهبردی یک سیاست جدی و ویژه در وزارت جهاد کشاورزی است.

توسعه کشت دانه‌های روغنی و علوفه‌ای در استان سمنان به جد پیگیری می‌شود

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه توسعه کشت دانه‌های روغنی و علوفه‌ای در این استان به جد پیگیری می‌شود گفت: توسعه این محصولات راهبردی برای کاهش وابستگی کشور به این محصولات ضروری بوده و کشاورزان باید به این مهم توجه داشته باشند و در این راستا نیز دولت سیاست‌های تشویقی قرار داده است.

قاسمی با اشاره به سیاست‌های دولت در راستای تشویق و حمایتی از بهره‌برداران گفت: در سال زراعی پیش رو موضوع کشاورزی قراردادی به شکل جدی‌تر و عملیاتی‌تر در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی گفت: روند قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی به‌ویژه محصولات راهبردی نیز نشان‌دهنده عزم دولت برای حمایت جدی‌تر از کالاهای اساسی است.

 

 

48

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار