کد خبر: ۹۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱
مدیر صندوق بیمه کشاورزان ،روستائیان و عشایر لرستان گفت : ۸۶ هزار نفر در لرستان بیمه کشاورزان ، روستاییان و عشایر هستند، از این تعداد ۳ هزار و ۷۵۰ نفر بازنشسته هستند که شامل مستمری بگیران، بازنشسته ، فوتی‌ها و از کار افتادگی‌ها است.

محمدرضا عسگریان امروز در گفت‌وگو با آرانیوز در خرم‌آباد، با اشاره به  تعداد بیمه شده‌های صندوق  بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر، اظهار کرد: ۸۶ هزار نفر بیمه کشاورزان ، روستاییان و عشایر هستند، از این تعداد ۳ هزار و ۷۵۰ نفر بازنشسته هستند که شامل مستمری بگیران، بازنشسته ، فوتی‌ها و از کار افتادگی‌ها است.

وی گفت: پایین‌ترین سطح درآمدی‌ برای بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در نظر گرفته شده، یعنی با پرداخت  ۵۰ هزارتومان در ماه یعنی سالی ۶۰۰ هزارتومان،  اگر فردی هم بالاترین سطح درآمدی تعریف شده را که ماهی ۱۳۳ هزار تومان پرداخت کند سالانه یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان است.

عسگریان افزود: بیمه شدگان می‌توانند سهم بیمه خود را در سه قسط ۳ ماهه ، ۶ ماهه و یکساله پرداخت کنند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان  با بیان اینکه  نگاه صندوق بیمه اجتماعی تجاری نیست، عنوان کرد: مولدین جامعه با پرداخت ۱۵ سال واریزی بیمه و داشتن ۶۵ سال سن می‌توانند بازنشسته شوند.

عسگریان تاکید کرد: هدف صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر زیر چتر پوشش قرار دادن جامعه هدف خود و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است.

وی خاطر نشان کرد: بیمه روستاییان یک صندوق کاملا اختیاری است و چون فرد بیمه شده می‌تواند با هر عنوان شغلی که بخواهد خودش را بیمه کند در نتیجه آتیه ، شوق و امید به زندگی را برای خود فراهم می‌کند.

این مسوول  با اشاره به نحوه ثبت نام بیمه کشاورزان ، روستاییان و عشایر گفت: جامعه هدف می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین کارگزاری محل زندگی خود در سرتا سر استان نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان با بیان اینکه  ماموریت این صندوق  در ۸ سطح درآمدی که بیمه شده  برای خود تعریف  می‌کند، است، اظهار کرد: هر فرد در جامعه هدف این صندوق از هر سطح درآمدی که برای خود تعریف می‌کند ۵ درصد آن و به ازای آن دولت نیز ۱۰ درصد پرداخت می‌کند.

عسگریان با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، افزود: صندوق به منظور تحقق اهداف سازمانی  خدمات خود را به گونه‌ای گسترش می‌دهد که چتری بیمه‌ای هرساله بخش بزرگی از جامعه هدف را زیر پوشش خدمات صندوق قرار دهد.

وی تاکید کرد: صندوق در چارچوب عمل به مسوولیت‌های قانونی خود تلاش می‌کند به منظور بسط عدالت اجتماعی و جلوگیری از گسترش فقر خدمات بیمه اجتماعی را به گونه‌ی گسترش دهد که منجر به افزایش کرامت انسانی و تقویت جایگاه اجتماعی جامعه هدف صندوق شود.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان گفت:  اداراتی مانند حمل و نقل پایانه‌ها برای معرفی رانندگان، ادارات وابسته به جهاد کشاورزی، نظام مهندسی، دانشجویان، منابع طبیعی،دامپزشکی،  مربیان موسسات قرآنی، کمیته امداد و بهزیستی می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

عسگریان بیان کرد: راهداری، بنیاد مستضعفان، معاونت امور زنان ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج عشایری، بسیج مستضعفین،  پارک علم و فناوری، مشاغل خانگی و فصلی ، استاد کاران، ورزش و جوانان، معاونت امور اجتماعی، ارشاد اسلامی ( فرهنگ و هنر ، مطبوعات و...)، امور عشایری، امور روستاییان و دانشگاه‌ها هم جزو‌ اداراتی هستند که می‌توانند زیر چتر پوشش بیمه‌ای کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار بگیرند. 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار