کد خبر: ۹۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
کلثوم همتی رئیس امور قراردادهای این شرکت از مجموع قراردادهای منعقد شده جاری و عمرانی در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال 1400، در مجموع 8 قرارداد جاری ( خدماتی ) و 59 قرارداد عمرانی ( اجرایی ) منعقد شده است.

ضوابط و مقررات حاکم، مؤثرترین مشخصه در تسریع و اجرای به موقع قراردادهاست
به گزارش آرانيوز استان سمنان ،همتی تعدیل نرخ در قراردادهای پیمانکاری را به معنای برابر نمودن ارزش مبلغ پیمان براساس تغییر قیمت ها دانست و افزود: یکی از روش‌های به حد معقول رساندن خطر ناشی از هزینه‏ های پیش‌بینی نشده‌ نشأت گرفته از نوسان‌ قیمت در مواد اولیه و نیروی انسانی، طراحی نظام تعدیل قیمت قرارداد است؛ در سال 1400، 92 تعدیل و اضافه کاری پیمان های اجرایی و 7 تعدیل حقوق و دستمزد مطابق بخشنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محاسبه و به نمایندگان کارفرما ارسال شده است.

وی افزود: مؤثرترین مشخصه در تسریع و اجرای به موقع قراردادها، ضوابط و مقررات حاکم بر آن هاست؛ در سال گذشته، 19جلسه بازنگری پیمانها (241 نفر ساعت) توسط کمیته بازنگری انجام و تعداد 8 تیپ پیمان تهیه، تصویب و منعقد شد.

رئیس امور قراردادهای شرکت گاز استان سمنان با اشاره به اینکه ساختار تدوین روش اجرایی، باید به‌صورت متن، نمودارهای گردش کار، جداول یا ترکیبی از آن‌ها و یا هر روش دیگری که متناسب با نیازهای سازمان باشد، گفت: روش‌های اجرایی مدون معمولاً فعالیت‌هایی را شرح می‌دهند که مربوط به امور مختلف است درحالی‌که دستورالعمل‌های کاری عموماً مربوط به کارهایی است که برای انجام یک وظیفه صورت می‌گیرد؛ در همین راستا 3 روش اجرایی تهیه و تخصیص کد ایزو انجام شد و در مرحله ی بعد، 2 روش اجرایی تهیه و در مراحل پایانی تخصیص کد ایزو می باشد.

لازم به توضیح است: روش برگزاری مناقصات و استعلام ها، آیین نامه معاملات و... جهت دسترسی عموم و بارگذاری در سامانه شفافیت تهیه و ارسال شده است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار