کد خبر: ۹۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:
محمودآباد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۳۸ هزار هکتار کشت قراردادی برنج در استان با کشاورزان منعقد شد و این طرح در دست اجرا است.

۳۸ هزار هکتار کشت قراردادی برنج در مازندران انجام شد

به گزارش آرانيوز ، حسن عنایتی پیش ازظهر دوشنبه در مراسم افتتاح با بیان اینکه ظرفیت محمودآباد در بخش کشاورزی بسیار بالا است، اظهار داشت: خدمات خوبی بعد از پیروزی انقلاب در بخش کشاورزی رقم خورد که شامل ۸۰ درصد از تأمین امنیت غذایی است.

وی تصریح کرد: ۱۳۰ میلیون تن از محصولات کشاورزی با کیفیت بالا که در دنیا شناخته شده بوده در حال تولید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: یکی از افتخارات نظام اسلامی به فرمان تاریخی امام تأسیس جهاد سازندگی بود برای آبادانی و توسعه و در تمام نقاط کشور نقش بارز خود را ایفا کرده است و مدیریت جهادی اهمیت و قداست را نشان می‌دهد.

عنایتی خاطرنشان کرد: در زمینه امنیت غذایی اتفاقات خوبی رقم خورد که امسال در سالی که به نام دانش بنیان است شاهد افزایش امنیت غذایی خواهیم بود.

وی ادامه داد: در برخی از نقاط در تأمین کالای اساسی شاید مشکلاتی باشد اما کسری نخواهیم داشت و در سیلوهای بندر امیرآباد گندم زیادی ذخیره است و توان تأمین وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: وقفه‌ای در رفع مشکلات کشاورزی خصوصاً تولید برنج ایجاد نخواهد شد و به دنبال پایداری مورد نظر جهاد کشاورزی هستیم.

عنایتی با بیان اینکه امروز ۳ پروژه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در محمودآباد به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: هزار و ۲۰۰ کارخانه شالی‌کوبی و بالای ۱۸۰ واحد سرت در استان مازندران داریم.

وی یادآورشد: در برنامه آتی به دنبال ساختارسازی و امنیت غذایی هستیم تا با قیمت بالا در داخل و خارج کشور عرضه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۳۸ هزار هکتار در بخش کشاورزی برای سازمان‌دهی برنج با کشاورزان قرارداد منعقد شده است.

عنایتی بیان کرد: وضعیت برنج شاید امروز به واسطه حضور دلالان به سود کشاورز و مصرف کننده نباشد اما به دنبال ایجاد قیمت‌گذاری مناسب هستیم تا در ماه‌های آتی با عرضه برنج به بازار مشکلی پیش نیاید.

‬ علیزاده فرماندار محمودآباد در مراسم آئین افتتاح همزمان ۳۸ پروژه بخش کشاورزی مازندران با بیان اینکه این شهرستان در حوزه گل و گیاه، برنج، گردشگری و آبزی‌پروی در استان جایگاه خاصی دارد، اظهار داشت: تسهیل‌گری در حوزه تولید داخلی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از وظایف ما خواهد بود تا در بخش صادرات موفق‌تر باشیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت اشتغال‌زایی در محمودآباد بالا است و با کمک جهاد کشاورزی می‌توان فرصت‌های خوبی برای جوانان ایجاد کرد.

فرماندار محمودآباد گفت: مدرن کردن کارخانجات از نیازهای این شهرستان برای کاهش هدر رفت تولیدات خواهد بود که امروز نمونه‌ای از آن در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار