کد خبر: ۹۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
گروه استان‌ها- رئیس اداره جهاد کشاورزی پیشوا با اشاره به لزوم اختصاص حق آبه کشاورزان پیشوایی از تصفیه خانه گفت: بالا بردن بهره‌وری از آب مانند استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار باید در دستور کار قرار گیرد.
بالا بردن بهره‌وری از آب در پیشوا در دستور کار قرار گیرد

وحید رحیمی در گفت وگو با آرانیوز در پیشوا، با اشاره به کاهش بارندگی و کاهش عملکرد محصولات اظهار داشت: در دو ماهه ابتدایی سال جاری کمتر از 10 میلیمتر بارندگی در پیشوا داشتیم و نسبت به دو سال گذشته کاهش بیش از 50 میلیمتری بارندگی را شاهد بودیم.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان پیشوا مستعد خشکسالی است و این کاهش بارندگی تأثیر مستقیمی بر رشد غلات و به تبع آن میانگین عملکرد غلات دارد، در مناطقی که آب مورد نیاز غلات به خوبی تأمین نشد با کاهش عملکرد محصول مواجه هستیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی پیشوا در ادامه گفت: با شرایط موجود بالا بردن بهره‌وری از آب مانند استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار نقش مؤثری در مقابله با این معضل است.

رحیمی تصریح کرد: از آنجا که حق آبه پیشوا که از رودخانه جاجرود تأمین می‌شد تبدیل به آب شربِ مصرفی استان تهران شده و در عوض مقرر شده بود که از فاضلاب تصفیه شده برای مصرف آب کشاورزی مردم این منطقه استفاده شود، اما متأسفانه تاکنون محقق نشده است.

شاخص بهره‌وری آب در بخش کشاورزی استان مرکزی 44 درصد افزایش یافت
کشاورزی ما بوی نفت می دهد/ متهم اصلی وضعیت نابسامان کشاورزی و دامپروری کشور انقلاب سفید پهلوی است
چالش قرنطینه محصولات کشاورزی ترانزیتی برطرف می‌شود

رئیس اداره جهاد کشاورزی پیشوا در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف بهینه آب باید سرلوحه امور قرار گیرد و امیدواریم با پیگیری مسئولان و همکاری مردم منابع آبی و حق آبه پیشوا را احیا کرده و سال پربرکتی در بحث کشاورزی داشته باشیم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار