کد خبر: ۹۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
مدیرکل راه آهن جنوب آخرین وضعیت طرح‌های توسعه خطوط ریلی در استان خوزستان را تشریح کرد.

اجرای بی وقفه طرح‌های توسعه خطوط ریلی در خوزستان

به گزارش آرانیوز خوزستان ، عبدالکریم درویش زاده با اشاره به پیشرفت ۸۶ درصدی طرح ۲ خطه کردن ریل اندیمشک - اهواز به طول ۱۴۰ کیلومتر، گفت: ریل گذاری ۱۲۵ کیلومتر از این طرح انجام شده است.
وی با بیان اینکه زیرسازی خط ریلی کمربندی نظامیه به طول ۳۷ کیلومتر انجام شده است، افزود: برای تکمیل خط نظامیه و اهواز - اندیمشک ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و مقرر شده از اعتبارهای سفر رئیس جمهور به استان خوزستان تامین شود.
درویش زاده درخصوص طرح خط ریلی شلمچه به بصره گفت: این طرح در مرحله مطالعاتی و مذاکره با عراق قرار دارد و باید پرداخت اعتبار برای اجرا و ساخت آن نهایی شود.
مدیرکل راه آهن جنوب با بیان اینکه فاز اول طرح مسیر ریلی سربندر به فولاد شادگان و خرمشهر برای اتصال بندر امام خمینی به فولاد شادگان در حال مناقصه است، ادامه داد: همچنین براساس اطلاعات راه و شهرسازی کشور، پیمانکار فازاول خط ریلی اهواز-ایذه-اصفهان تعیین شده و عملیات اجرایی آن در آینده‌ای نزدیک خواهد شد.
به گفته درویش زاده؛ فاز اول خط ریلی اهواز-ایذه-اصفهان به طول ۵۰۰ کیلومتری که ۳ استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان را به هم متصل می‌کند، قرار است از اهواز به رامهرمز اجرا شود.
گفتنی است؛ در سال ۱۳۹۵ خط دوم میاندشت به سربندر و بندر امام خمینی به طول ۸۱ کیلومتر با هدف تسریع در حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی و سهولت در جابجایی مسافران تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار