کد خبر: ۸۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
گروه استان‌ها - استاندار اردبیل گفت: تامین زیرساخت‌های لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری و انجام اقدامات خوب در این زمینه با تحقق اهداف مورد نظر مبنای کار است که باید در طول سال انجام یابد.
تکمیل زیرساخت‌های صنعتی در استان اردبیل نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش آرانیوز ازاردبیل،سیدحامد عاملی صبح امروز در دیدار با برخی مسئولان استان اردبیل اظهار داشت: اولویت تولید و جذب سرمایه‌گذاران برای ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری موضوع مهمی برای ایجاد رونق اقتصادی محسوب می‌شود که با حذف برخی معافیت‌ها دلسرد شدن سرمایه‌گذاران را به دنبال دارد و در این زمینه برقراری مشوق‌ها و معافیت‌ها سبب افزایش جذب سرمایه‌گذاران و رونق تولید می‌شود.

وی بیان کرد: تامین زیرساخت‌های لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری و انجام اقدامات خوب در این زمینه با تحقق اهداف مورد نظر مبنای کار است که باید در طول سال انجام یابد و با توجه به فصل کاری کوتاه مدت در استان اردبیل باید برنامه‌های پیشرفت‌زا در استان اردبیل اجرایی شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: شاخص‌های مختلف توسعه‌ای در استان نسبت به سایر استان‌ها شرایط مطلوبی ندارد و برای سامان‌بخشی به مسائل اقتصادی نیازمند توجه جدی مسئولان هستیم تا شاهد تحقق اهداف مورد نظر برای توسعه اقتصادی باشیم.

عاملی تصریح کرد: 200 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی استان نیاز داریم که منابع اعتبارات استانی کافی نیست و انتظار داریم با پیگیری‌های لازم بتوانیم از منابع کشوری نیز برای اجرای این پروژه اختصاص دهیم.

 

وی عنوان کرد: بازگرداندن معافیت‌های گمرکی واردات ماشین‌آلات تولیدی واحدها و صنایع نیز از موضوعات مهمی است که تحمیل هزینه‌های گمرکی برای واردات ماشین‌آلات به زیان تولید و بی‌انگیزه شدن سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: معرفی اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو جزو اولویت‌های اساسی و ضروری است اما با توجه به این که برخی زیرساخت‌های گردشگری در استان فراهم نیست باید به دنبال افزایش حضور گردشگران خارجی در استان باشیم و با راه‌اندازی هتل‌های 5 ستاره و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری توجه ویژه‌ای به استان داشته باشیم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار