کد خبر: ۸۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
شهردار رشت با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی لندفیل سراوان گفت: کار ساماندهی جبهه بالایی لندفیل سراوان در چند روز آینده انجام و بعد از مشخص شدن پیمانکار مراحل ساماندهی پسماند در جبهه پایینی لندفیل سراوان انجام می‌شود

به گزارش آرانیوز از رشت، امیرحسین علوی امروز در جمع خبرنگاران با بیان طرح بهسازی لندفیل سراوان توسط کارشناسان و در یک فرآیند علمی انجام‌شده است، اظهار کرد: در کار مهندسی و کارشناسی نمی‌توان تابع احساس باشیم و در خصوص طرح بهسازی لندفیل سراوان هم فرآیند مشخص بود که توسط مشاور ذیصلاح انجام‌شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی لندفیل سراوان گفت: کار ساماندهی جبهه بالایی لندفیل سراوان در چند روز آینده انجام و بعد از مشخص شدن پیمانکار، مراحل ساماندهی پسماند در جبهه پایینی لندفیل سراوان انجام می‌شود.

شهردار رشت با تأکید بر لزوم توجه به ایجاد حوضچه‌های نگهداری شیرابه افزود: هم‌زمان با ساماندهی پسماند، حوضچه‌های جدید در لندفیل سراوان به‌منظور نگهداری شیرابه ایجاد و با احداث تصفیه‌خانه، مراحل تصفیه شیرابه‌ها انجام می‌شود ولی ابتدا باید مشخص شود که چه میزان شیرابه در سراوان در فصول مختلف سال تولید می‌شود.

علوی حجم زباله ایجادشده توسط ادارات را بسیار زیاد دانست و بیان کرد: تا یک ماه آینده با جذب پیمانکاران جدید کار جداسازی، تفکیک و ساماندهی پسماند در ادارات استان انجام می‌شود لذا باید خود ادارات کار تفکیک زباله از مبدأ را انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید زباله‌های خشک در روستاهای گیلان جداسازی شوند، افزود: امروز حجم تولید و دپوی زباله در روستاها بعضاً در شهرها بیشتر است لذا به‌منظور حل این موضوع باید مسؤولان و مردم گیلان دغدغه بیشتری داشته باشند.

شهردار رشت با درخواست از مردم در خصوص تولید زباله کمتر در استان گیلان گفت: میزان زباله تولیدشده در کشور بسیار بیشتر از حد نرمال جهانی است لذا با اصلاح تولید زباله و جداسازی از مبدأ می‌توان بسیاری از معضلات کنونی را برطرف کرد.

علوی با بیان اینکه مشکل رودخانه‌های گیلان عدم لایروبی مناسب نیست، گفت: بر اساس قانون مدیریت پسماند و فاضلاب مشخص‌شده لذا طبق قانون توزیع عادلانه آب وظیفه لایروبی رودخانه‌ها بر عهده شهرداری است ولی درصد کمی از مشکل رودخانه‌های گیلان به لایروبی مربوط می‌شود.

وی با گله‌مندی از عدم آزادسازی حریم رودخانه‌ها توسط برخی از نهادها و دستگاه‌های دولتی بیان کرد: یکی از اهداف شهرداری در ۱۰ سال گذشته آزادسازی حریم رودخانه بوده ولی اکنون ۶ کیلومتر از اراضی حریم رودخانه در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای دولتی قرار دارد که در صورت آزادسازی، ۶ کیلومتر به فضای شهری رشت افزوده می‌شود.

به گفته شهردار رشت معضل رودخانه‌های رشت در صورت انجام کارهای کارشناسی و وحدت در کوتاه‌مدت قابل کاهش و در بلندمدت حل است زیرا اکنون بخشی از فاضلاب استان وارد رودخانه شده و همان آب وارد اراضی کشاورزی و منازل مردم می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار