کد خبر: ۸۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
گروه استان‌ها- نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خوشبختانه وحدت پایدار و عملی میان شیعه و سنی استان کردستان برقرار بوده و مردمان این دیار هیچ مشکلی با هم ندارند.
ماموستا رستمی: وحدت عملی میان شیعه و سنی استان کردستان برقرار است

به گزارش  آرانیوز از سنندج، ماموستا فایق رستمی پیش‌ از ظهر امروز در نخستین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که با حضور مسئولان در سالن کنفرانس مرکز بزرگ اسلامی در این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: برادران و خواهران شیعه و سنی در استان کردستان در طول تاریخ نشان داده که مسئله حفظ وحدت برایشان مهم و یک اصل است.

وی با بیان اینکه وحدت پایدار و عملی میان شیعه و سنی استان کردستان برقرار است گفت: مردمان این دیار برادرانه در کنار یکدیگر زندگی کرده و این دو مذهب هیچ مشکلی با هم نداشته و همواره در راستای تقویت اتحاد و یکدلی گام برداشته‌اند.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری با ذکر اینکه کردستان مرکز وحدت و اتحاد است، تصریح کرد: برگزاری نخستین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت میان عراق، آذربایجان غربی و کرمانشاه به میزبانی استان کردستان حاصل نگاه مثبت رهبر معظم انقلاب و توجهات مسئولان نظام به این خطه است که جای بسی خوشحالی و قدردانی است.

وی با تأکید بر اینکه امروزه باید وحدت جهان اسلام بیش از پیش تقویت شود، افزود: تفرقه و اختلاف بزرگترین سلاح دشمن است که می‌خواهد از این طریق مسلمانان را به جان هم بندازند اما تا مادامی‌که شیعه و سنی وحدت خود را حفظ کنند، بدخواهان به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

ماموستا رستمی با یادآوری اینکه قرآن کریم بزرگترین مکتب وحدت و همه بشریت را به سوی اتحاد و همبستگی دعوت کرده است، ادامه داد: آیه به آیه قرآن سرشار از درس و عبرت بوده و پیروی از فرموده‌های خداوند باعث سربلندی دنیا و آخرت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قبله عامل وحدت مسلمانان است عنوان اظهار کرد: محبت اهل بیت رسول الله(ص) و اخلاق‌مداری از دیگر مبانی وحدت است.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه امروزه تمام بزرگان و مدعیان بشر اذعان کرده که تمدن اسلامی بالای هر تمدن دیگری است، عنوان کرد: ارزش دادن به انسانیت از جمله خصایص کردستانی‌ها است، کردستان مرکز پذیرش همه اقوام و مذاهب اسلامی است و در این کنفرانس پذیرای همه مهمانان خواهیم بود.

وی با ذکر اینکه اسلام همه بشریت را به سوی تکامل انسانی دعوت می‌کند در حالی‌که انسان در فرهنگ غربی‌ها جایگاه و ارزشی ندارد، ابراز داشت: از مسئولان کشوری انتظار می‌رود که بیشتر به این استان و مراکز فرهنگی، حجره‌ها، عتبات عالیات و اماکن متبرکه کردستان توجه و با تخصیص اعتبارات این حوزه‌ها تقویت شود.

 

جعفر عبدالملکی مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان نیز در این جلسه بر ضرورت توجه به ظرفیت همه رسانه‌ها در راستای برگزاری این اجلاسیه تأکید کرد و اظهار داشت: در استان کردستان همواره مورد آماج حملات و تبلیغات دروغین دشمنان هستیم و اگر به پتانسیل رسانه‌ها توجه نشود، برنامه‌ها پیش نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه دشمنان دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف میان شیعه و سنی کردستان هستند، گفت: باید با برگزاری نشست‌های علمی و اطلاع‌رسانی شفاف واقعیت‌ها را بازگو و شفاف‌سازی کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان با تأکید بر اینکه برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این اجلاسیه ظرفیت رسانه‌های همسو اقلیم را به‌کار گیریم، تصریح کرد: می‌توان همزمان با این کنفرانس وحدت، ظرفیت‌های غرب کشور به ویژه استان کردستان با استفاده از رسانه‌های استان‌های همجوار نشان داده شود.

عبدالملکی با بیان اینکه باید دنبال اثرگذاری اجلاسیه وحدت باشیم نه تنها رفع تکلیف، افزود: پیشنهاد می‌شود که این مراسم به صورت کامل در شبکه‌های مختلف پخش و نمایش داده شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار