کد خبر: ۸۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
گروه استان‌ها-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از افتتاح ۲۲ طرح به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در این استان خبر داد.
۲۲ طرح به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در استان مرکزی افتتاح می‌شود

به‌گزارش آرانيوز  از اراک ، علی صفری امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی استان که در سالن جلسات جهاد کشاورزی استان مرکزی برگزار شد اظهار داشت: امسال شاهد افتتاح 22 پروژه در هفته جهاد کشاورزی از 21 خرداد تا 26 خرداد هستیم که در این زمینه حدود 17 میلیارد تومان هزینه شده و 187 اشتغال جدید و 311 نفر تثبیت اشتغال وجود داشته است.

وی با اشاره به عناوین هفته جهاد کشاورزی گفت: دومین اجلاسیه سنگرسازان‌ بی‌سنگر با رویکرد فرهنگ و مدیریت جهادی در 26 خردادماه با حضور مهمان ویژه سرلشکر صفوی برگزار می‌شود، مستندسازی و تجلیل از نمونه‌ها در این برنامه در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تثبیت بازار اشاره کرد و گفت: این استان با توجه به محدودیت امکانات، بدون هیچ‌گونه تزریق اعتبار مرحله نخست تثبیت بازار را به خوبی پشت سر گذاشت و جزو استان‌های کم حاشیه در بحث بازار بوده است.

وی افزود: ارز ترجیحی فشار بسیار سنگینی را به سازمان جهاد کشاورزی تحمیل کرد، علی‌رغم ضعف و مشکلات حاصل از گرانی بازار شاهد موجودیت و فراوانی کالاها در بازار هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: عملکرد دوم سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی حمایت از تولید تولیدکنندگان است که در این مقطع چند بسته پیشنهادی با نمایندگی وزارت جهاد کشاورزی ارائه شده است.

صفری عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها و افزایش سرمایه در گردش واحدها، نگران کاهش جوجه‌ریزی هستیم و امید به رفع این نگرانی داریم.

وی ادامه داد:حمایت از بسته‌های تسهیلاتی کلید خورد، 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در کشور برای استان‌های شرکت‌کننده بارگذاری شده است و هر استانی که سریع‌تر اقدام کند می‌تواند بیشتر بهره‌مند شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: تعداد سه هزار و 660 ثبت نام در سامانه سیتا توسط دامداران، مرغداران و آبزی‌پروران انجام شده است، در این زمینه استان مرکزی رتبه دوم در کشور را کسب کرده است.

صفری خاطرنشان کرد: بعد از ثبت نام در سامانه سیتا دو مرحله تاییدیه وجود دارد که در نتیجه دو هزار و 569 پرونده به بانک ارسال شد، در این زمینه رتبه سوم به استان مرکزی اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: در ادامه بررسی‌های لازم توسط بانک انجام می‌شود، حدود 56 مورد پرداختی به مبلغ شش میلیارد تومان وجود داشته است در این راستا به بانک‌ها تاکید می‌شود تسهیلات را با فوریت پرداخت کنند با توجه به اینکه نهاده نیمایی در بازارگاه موجود است تا به امروز حدود 850 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و امید است تا پایان ماه این روند ادامه پیدا کند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در ادامه به برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی‌شده هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به گرامیداشت سالروز تاسیس جهاد سازندگی به عنوان نهاد مردمی و ایثارگر هر ساله سازمان جهاد کشاورزی برای اظهار عملکرد حوزه کشاورزی مراسمی برگزار می‌کند، امسال با توجه به حساسیت بخش تولید و تنوع برنامه‌ها خواهش بنده این است دستگاه‌های تابعه در این زمینه پای کار باشند.

  رسانه‌ها عملکردها، توانایی‌ها و اقدامات جهاد کشاورزی را در هفته جهاد کشاورزی انعکاس دهند  

" محمدتقی توکلی"، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم در این نشست با اشاره به پیام آیه‌ای از قرآن گفت: ما به شما تمکن، اختیار و قدرت داده‌ایم که در راستای حدود و اختیارات، وظایف خود را به درستی انجام دهید، تمکن دو فاکتور اختیار و اقتدار را دارد و با این دو اصل می‌توانید در زمین تصرف کنید و اسباب کار و معیشت در اختیار شما قرار داده شده ولی همه افراد از این شرایط استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: اگر 50 درصد برنامه‌های اعلام شده اجرایی شود ما به هدف مورد نظر خود رسیده‌ایم چراکه صحبت‌ها و اهداف باید کاربردی و عملیاتی باشد، اقدامات زیادی انجام می‌شود ولی ما در اطلاع رسانی و انعکاس اقدامات بسیار ضعیف عمل می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: در هفته جهاد کشاورزی شرایط فضای مجاری و حقیقی فراهم است و باید از رسانه مجازی و رسانه‌ استان در انعکاس عملکردها، توانایی‌ها و اقداماتی که انجام شده بیشتر استفاده شود.

توکلی عنوان کرد: در هفته جهاد کشاورزی می‌توان استعداد، توانمندی و حجم کاری که در سازمان جهاد کشاورزی، ادارات کل و سازمان‌های وابسته اتفاق افتاده را انعکاس داد.

وی ادامه داد: تا به حال مسئولیت تولید و کمبود بازار در جامعه برعهده سازمان بوده و باید پاسخگو می‌شدیم اما الان در کنار تولید مسئولیت توزیع هم برعهده این نهاد قرار گرفته است، به برکت همدلی‌ها‌، اتفاق نظرها، همگرایی‌ها و همه با هم بودن‌ها در بحث توزیع کالا در کنار تولید آرامش نسبی در جامعه وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: در هفته کشاورزی باید به یکدیگر  کمک کنیم و با هم باشیم این اتحاد و هم‌افزایی برای دنیا و آخرت مفید است.

توکلی بیان کرد: در کنار تولید با توزیع آرامش نسبی در کشور به وجود آمده و فراوانی اقلام وجود دارد، مسئولیت افزایش یا کاهش قیمت‌ها با ما نیست به هر حال زمانی که ارز ترجیحی برداشته شود و دلار 4 هزار و 200 تومانی تبدیل به دلار 22 هزار تومان شود این افزایش را در پی دارد اگر این اقدام در سال‌های آینده انجام ‌شود به طور حتم هزینه‌های بیشتری به دنبال دارد.

وی ادامه داد: باید این نسل تحمل و صبوری کنند چراکه با مدیریت کلان ملی مسئله به خوبی مدیریت می‌شود و در استان مسائل خوب مدیریت شده ولی تمام نشده است و نیاز به هوشیاری و آگاهی دارد تا منجر به حواشی استانی نشود.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدا در هفته جهاد کشاورزی گفت: با برگزاری مراسمات باید از شهدا تجلیل شود این مراسمات غنمیت است باید با هم‌گرایی یک اجلاسیه آبرومند برگزار شود، اطلاع‌رسانی برنامه‌های اجلاسیه توسط رسانه‌ها به سمع و نظر مردم برسد.

  با کشاورزی دانش‌بنیان می‌توان بار عظیمی از صادرات غیرنفتی را به دوش کشید  

" محمدحسین بهاور" معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به استفاده از شعار سال در رونق بخش کشاورزی اظهار داشت: اگر رونق بخش کشاورزی همگام با شعار سال، برنامه‌ریزی مدون و تاکید بر کشاورزی دانش‌بنیان باشد می‌توان بار عظیمی از صادرات غیرنفتی را به دوش کشید.

وی افزود: با توجه به هویت بخش کشاورزی و حداقل میزان وابستگی نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی اگر برنامه‌ریزی مدونی انجام شود می‌توان بهره‌وری خوبی از بخش کشاورزی داشت و سبب تثبیت تولید و استفاده درست از منابع شد بنابراین روز تاسیس سازمان جهاد کشاورزی فرصتی است تا همه توانمندی‌ها و دستاوردهای بخش کشاورزی را معرفی و عرضه کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: عملکرد بخش کشاورزی همگام با رویکرد شعار سال با استفاده از دانش روز ظرفیت‌های دستگاه‌های اداره کل بر اشتغال و کارآفرینی همگام با ارزش افزوده و تاکید بر ایده‌های نو و کشاورزی دانش‌بنیان با شناسایی ظرفیت‌ها و معرفی به عنوان خط مشی کلان در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و غیره است.

بهاور با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده سازمان گفت: نشست خبری رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اصحاب رسانه و حضور مدیران کل، حضور تیم مشاوره‌ای با هماهنگی دامپزشکی در روستاها، نمایشگاه توانمندی‌های دانش‌بنیان‌ها و اشتغال‌های کارآفرینی، اجلاسیه سنگرسازان بی‌سنگر در 26 خرداد در محیط سازمان با حضور پر رنگ دستگاه‌ها از جمله برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی است.

بی  ش از 700 شغل مستقیم و غیرمستقیم به دنبال افتتاح پروژه‌های هفته جهاد کشاورزی در استان مرکزی ایجاد می‌شود  

" کتانفروش" معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم در این نشست با اشاره به افتتاح پروژه‌های پیش‌بینی شده در هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: در مجموع افتتاح 22 پروژه شامل 20 پروژه در حوزه آب و خاک، یک پروژه استخر پرورش ماهیان سردابی و یک واحد صنعتی بسته‌بندی گوشت و مرغ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: جمع کل سرمایه‌گذاری برای 22 پروژه 215 میلیارد ریال است که 9.7 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، 84 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، 15 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و 105 میلیارد ریال از محل سهم آورده مجریان است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: تقریبا 50 درصد سرمایه‌گذاری توسط فعالان بخش اتفاق افتاده و نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران این بخش مشارکت حداکثری داشته‌اند.

کتانفروش عنوان کرد: 491 اشتغال در اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها به صورت مستقیم و 221 اشتغال غیرمستقیم اتفاق می‌افتد و 547 خانوار از اجرای این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

  برگزاری تور رسانه‌ای در هفته جهاد کشاورزی

  مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم در این نشست با اشاره به پروژه‌های قابل اجرا در هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: 22 پروژه قابلیت اجرا دارد که بیشترین آن در حوزه آب و خاک بوده و سعی بر این است بهترین پروژه‌ها در روز اجلاسیه برگزار شود.

‌جمیله شکرایی در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته جهاد کشاورزی افزود: طبق نامه ارسالی به سازمان‌های تابعه برنامه‌ها از 21 خرداد تا 27 خرداد در قالب تجلیل از بخش کشاورزی، ملاقات مردمی رئیس سازمان، نشست خبری رئیس سازمان و مدیران دستگاه‌های تابعه با اصحاب رسانه، ارائه خدمات فنی و مشاوره‌ای دامپزشکی به همراه سازمان دامپزشکی، افتتاح پروژه‌ها و افتتاح میز خدمت است.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: برگزاری تور رسانه‌ای، نشست با شرکت‌های دانش‌بنیان، اجرای مسابقات ورزشی کارکنان، دیدار با امام جمعه اراک، نمایشگاه کتاب، جشنواره نقاشی کودکان با موضوع آبزیان در فرهنگسرای شهر، افتتاح نمایشگاه عملکرد سازمان کشاورزی، برگزاری همایش اجلاسیه سنگرسازان بی‌سنگر، گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، کلنگ‌زنی، افتتاح پروژه توسط سرلشکر صفوی، تشییع پیکر شهید گمنام، برپایی میزخدمت در مصلی، بازدید از نهالستان و طرح 2 هزار هکتاری چپقلی از دیگر برنامه‌های این روز است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار