کد خبر: ۸۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و مستثنیات تثبیت کاداستر و حدبندی شدند، گفت: بیش از ۸۰ درصد اراضی ملی گیلان کاداستر شده و همچنین چیزی در حدود ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی، کاداستر آنان به اتمام رسیده است.

به گزارش آرانیوز از رشت، سهیل توکلی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  ۷۰ درصد مساحت کل استان گیلان را اراضی ملی تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: بر اساس آمار کل استان گیلان  یک میلیون و ۴۷۴ هزار هکتار است که از این میزان یک‌میلیون و ۱۷ هزار هکتار اراضی ملی است.

وی با اشاره به امضا قرارداد کاداستر اراضی استان با مشاوران متخصص افزود: بر اساس قانون کاداستر فقط مربوط به اراضی ملی نبوده و اراضی دولتی و مستثنیات را نیز شامل می‌شود.

 معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اجرای کاداستر را وظیفه  اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری دانست و گفت:  اداره کل ثبت اسناد و املاک استان متعهد به اجرای کاداستر در ۷۹۰ هزار هکتار از اراضی استان بوده که سال گذشته کاداستر ۴۵۳ هزار هکتار اجرایی شده و مابقی در سال جاری انجام می شود.

توکلی با بیان اینکه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و مستثنیات تثبیت کاداستر شدند، افزود: بیش از  ۸۰ درصد اراضی ملی گیلان کاداستر شده و همچنین چیزی در حدود ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی، کاداستر آنان به اتمام رسیده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار