کد خبر: ۸۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
گروه استان‌ها ـ مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: ۲۵۵ واحد تولیدی و صنعتی در استان کرمانشاه امسال به صورت رایگان گازرسانی می‌شوند.
۲۵۵ واحد تولیدی و صنعتی کرمانشاه گازرسانی می‌‌شود

سیروس شهبازی در گفت‌وگو با آرانیوز در کرمانشاه، اظهار داشت: امسال شرکت گاز استان کرمانشاه گازرسانی به 364 روستا و همچنین 255 واحد تولیدی و صنعتی و دو شهر ازگله و ریجاب را در دست اجرا دارد که باتوجه به ظرفیت‌های موجود تأثیر بسزایی در تحقق شعار سال و زمینه اشتغال آفرینی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال به صورت رایگان گازرسانی به 255 واحد تولیدی و صنعتی توسط گاز استان اتفاق خواهد افتاد، لذا ایجاد بستر مناسب و پایدار و سوخت ارزان قیمت جهت صنایع، زمینه توسعه صنایع و رونق تولید را رقم خواهد زد.

 

شهبازی با بیان این که شرکت گاز استان کرمانشاه با اجرایی کردن برنامه‌ها و پروژه‌های سال 1401 در راستای سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین گام‌های مؤثری برداشته است افزود: هم‌اکنون با توجه به کثرت پروژه‌های در دست اجرا به منظور گازرسانی به روستاها و صنایع مذکور بصورت مستقیم و غیرمستقیم، زمینه اشتغال بیش از 10 هزار نفر در بخش‌های مختلف مانند تولیدکنندگان کالا، مهندسین طراح، عوامل دست‌اندر کار انجام پروژه‌ها، ماشین آلات و غیره فراهم شده که بیانگر مبحث اشتغال آفرینی در راستای شعار سال است.

وی گفت: هم راستا با پروژه‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌ها و کمک به رشد و توسعه براساس معیار دانش ‌بنیان بودن، شرکت گاز استان کرمانشاه ضمن عملیاتی کردن چندین پروژه تحقیقاتی و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی، بخش دیگری از شعار سال را نیز عملیاتی کرده است.

شهبازی از بهره‌برداری و آغار عملیات اجرایی از 34 روستای شهرستان دالاهو با اعتبار57 میلیارد تومان خبرداد و افزود: بهره برداری از 14 روستا و آغاز عملیات اجرایی از 20 روستای شهر گهواره با مجموع اعتبار57 میلیارد تومان انجام شد.

وی گفت: با بهره‌برداری از این 14 روستا با اعتبار 24 میلیارد تومان تعداد 480 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند و 20 روستای دردست اجرا نیز که اعتبار آنها 33 میلیارد تومان است، زمینه برخورداری 650 خانوار را فراهم می‌کند.

شهبازی افزود: در شهرستان دالاهو 152 میلیارد تومان پروژه تعریف شده و علاوه بر پروژه‌های مذکور 43 روستای دیگر با اعتبار 80 میلیارد تومان در مرحله انتخاب پیمانکار است.

وی گفت: هم‌اکنون 99/6 درصد خانوارهای شهر در قالب 30 شهر و 85 درصد خانوارهای روستایی به تعداد 1810روستا گازدار و 655 هزار مشترک در بخش‌های مختلف و 18 شهرک صنعتی و 74 جایگاه CNG روزانه 15 میلیون متر مکعب گاز دراستان استفاده می‌شود و کار گازرسانی به 364 روستا و 250 واحدصنعتی با اعتبار 800 میلیارد تومان دردست اجرا است که با اتمام این پروژه‌ها ضریب نفوذ در بخش شهری به 100 درصد و در بخش روستایی به 95 درصد خواهد رسید.

 

 
برچسب ها: حامل های انرژی
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار